tisdag, december 16, 2008

Helena gastbloggar

Hej gott folk!
Igar anlande vi till paradiset. Och det ar fantastiskt.

Dagen startade nagra mil bort, pa ett hostel med tv, ac och egen dusch men utan lakan. An en gang fick vi till min stora fortjusning en chiliinspirerad frukost samt en otroligt god mjolkdrink pa ett litet café som vi hittade langre ner pa gatan. Vi borjar sakta men sakert att komma in i semesterlunket nu, sa det var faktiskt det enda vi gjorde innan vi hoppade pa bussen for en tva-tre timmars fard mot Tulum (bussresan kostade forovrigt lika mycket som mjolkdrink nummer 2 som vi tog senare pa stranden).

Val framme i den lilla karibiska staden hittade vi ett valdigt trevligt stalle att bo pa, som ligger mittemellan stranden och centrum. Igar fordelade vi ocksa tiden fifty-fifty mellan de tva stallena, forst stranden, som ar helt otroligt vacker, med sin vita sand och sitt turkosa vatten, och ja, som jag skrev innan sa maste det vara paradiset. Hann med att bada lite i havet ocksa, och sen sag vi en plog med pelikaner flyga forbi ovanfor vara huvuden. Snart ska vi tillbaka dit igen sa jag ska skynda mig att skriva klart (darfor blir det inte heller nagra prickar i detta inlagg, en eloge till krisse som alltid pallar att satta dit dem).

Efter nagra timmar pa stranden var vi ratt hungriga sa vi gick in till "stan" for att hitta en italiensk restaurang som vi blivit tipsade om av vara nya vanner i strandkiosken. Men efter lite strosande hittade vi istallet en kinarestaurang som lovade bort cocktails 2 till priset av 1. Det blev startskottet for en kvall innehallande discobuss, servettrosor (blommor, inte underklader), deeptalk och flashbacks fran 90-talets mellanstadiedisko. Vi kunde aven konstatera att ingen av oss formodligen nagonsin gillat tequila.

Nu vantar stranden pa oss sa det ar val bast att vi gar dit, ha det sa bra alla, for det har vi. Verkligen.