onsdag, juli 23, 2008

Sommarlängtan

Idag jobbar jag sista dagen på Kukkolaforsen, och det känns mer vemodigt än något föregående år. Kanske för att det har gått så otroligt fort och det känns som att jag precis kommit igång, eller kanske för att jag ska ta mitt pick och pack och flytta till andra sidan jorden och lämna mitt knappt påbörjade liv i Umeå för ett halvår. Kanske för att det är lika roligt att komma tillbaka hit till min barndoms by varje år och prata med turister från världens alla hörn. Nu är det iallafall slut för i år. Imorgon ska jag packa mina väskor och på fredag morgon åker jag till Luleå och flyger ner till Stockholm för att hänga en dag med min syster och med Sara, sedan bär det av mot Mexico på lördag eftermiddag. Det ska bli otroligt spännande att få uppleva ännu en ny kultur och få utveckla min spanska lite till, byta dialekt till den lite coolare latinamerikanska jargongen.

Häromdagen hade jag en innerlig längtan att vi skulle få besök av lite spansktalande gäster eftersom det varit stor brist på dem den här sommaren, min längtan måste ha hörts av någon, för senare på dagen kom det in fyra grabbar som såg otroligt spanska ut, jag kunde dock inte riktigt höra om det verkligen var spanska de pratade - förrän de gick ut ur dörren. Jag gick och spanade ut genom fönstrena ungefär en timme om de verkligen hade gett sig av. När jag sedan skulle gå ut och hämta kvällstidningarna så kommer de tillbaka! Jag tar chansen och börjar prata med dem på spanska :) De var spanjorer som jag trodde haha, från País Vasco (Baskien) och vi stod och pratade ett tag, det visade sig att de jobbar i Luleå i ca en månad. Kul att få öva sig lite innan man drar. Nåväl, nu är jag på jobbet och ska jobba vidare! Mer nyheter följer framöver.

Peace!

Inga kommentarer: