onsdag, juli 30, 2008

Noticias de México

Nu har vi haft hela 2 dagar med information om papper som ska fyllas i och sett vår nya skola osv. Igår hade jag som sagt lite solsting och skulle ta en liten power-nap vid 19.30-tiden, det slutade med att jag somnade och sov konstant i 10 timmar, vaknade runt kl 6 i morse och spelade lite spel på min iPod och sedan gick jag och duschade. När Sara vaknat och duschat gick vi till Vips för att käka frukost eftersom vi inte ätit något sedan lunchen dagen innan. Vi fick rostat bröd, omelett, juice, frukt och kaffe till ett angenämt pris av ca 50 skr. Inte illa. Och proppmätta blev vi. Har även varit och kollat lite på gitarrer idag, finns nybörjargitarrer för ca 200 skr...galet billigt, så jag tror jag ska köpa en, då har jag som ingen ursäkt att inte lära mig.

Vi bor kvar på hostelet till nästa vecka, det är helt ok och nya människor varje dag, i vårat rum bor det två chilenska tjejer som är supertrevliga, de är oxå utbytesstudenter. Ikväll ska vi ut på galej, välkomstfest för alla utbytesstudenter, ska bli kul, men det regnar lite för tillfället, men det slutar nog på ett tag. Solen skiner mestadels, men rätt vad det är så börjar det regna och regnar kanske en halvtimme eller så, sen är det soligt igen. Helt ok :D

Nu får ni se lite bilder härifrån, har inte varit jätteturistig och tagit kort på allt jag sett, men det kommer väl allt eftersom :) Click on the link och beundra min nya hemstad :)

http://www.new.facebook.com/album.php?aid=44841&l=45ca2&id=622631466

Inga kommentarer: