fredag, augusti 14, 2009

Im'ma Shine

Idag har varit en nyttig dag! Jag sov dock lite för länge, till kl 9.00, min kropp har ställt in sig på att vakna den tiden numera verkar det som. Sedan bestämde jag att idag var dagen jag skulle planera mina danslektioner, så vid 11-snåret var jag nere på Balettakademien, träffade rektorn en sväng och småpratade lite, sedan dansade jag loss i 3 timmar!! Inspirationen fanns där, allt bara kom vilket var väldigt skönt, hade inte orkat sitta där på golvet och stirra rakt fram i väntan på att inspirationen skulle infinna sig. 11 dagar kvar till min prova-på-klass på BA, tänkte att jag borde ju ha något att komma med. Idag kom jag på mycket att komma med, ska ta några svängar till så jag inte glömmer bort allt och kanske kommer på lite mer så jag slipper stressa under terminens gång. Det här blir nog bra.

Efter många om och men så är jag äntligen godkänd i senaste kursen (har väl egentligen varit det hela tiden, men det förstod inte den inkompetente kursansvarige). Mailade kursansvarige en gång till eftersom jag kollade upp läraren som han påstod skulle rättat min hemtenta som jag aldrig fått tillbaka, det visade sig att hon jobbade på Matte-institutionen, det klingade lite fel eftersom tentan handlade om värdegrund. Fick till svar att nej nej, det är ju de här två snubbarna som skulle läsa och rätta den (som att det vore helt självklart trots att han tidigare så självsäkert sagt att det var matte-tjejen som skulle läsa den). Då skrev jag ett inte alltför otrevligt, men ganska skarpt mail till de två herrarna och sa att jag gärna ville att de skulle rätta den ASAP! Fick snabba svar från båda två att det måste skett något missförstånd, de hade rättat den innan juni och lämnat in den till kära kursansvarige...det borde man ju förstått, den gubben har inte koll på någonting. Då skrev jag ett ännu skarpare mail till Mr. Kursansvarig och sa att nu fan får det väl hända något, fick svar att han nu såg att jag var godkänd och skulle föra in det i systemet. JAG SKULLE INTE HA BEHÖVT GÖRA ALLT DET HÄR! Jag är lite bitter faktiskt. Men eftersom fler som inte skulle blivit underkända blev det ska vi gå och anmäla detta till kåren, det ska faktiskt inte få gå till såhär. Hela kursen var ju ett stort skämt, jag bara hoppas att höstens kurs är bättre. Det såg spännande ut på planeringen jag hittade på nätet iaf, vi ska få jobba med lite case och grejer, kul att få lite verklighetsbaserade grejer istället för alla teorier och skit.

Snart kommer snyggingen hem, ska duscha lite innan det (I stink) och städa upp lite bland alla fyttlådor. Snart flyttar vi! Ska bli så skönt med lite större lägenhet, och tvättmaskin och torktumlare fick vi köpa billigt av tjejen som bor där nu, sweeeeet! Visserligen blir det kanske inte så mycket mer plats, eftersom både Kullen och Helena ska bo där på obestämd tid, men billig hyra i varje fall och mycket musicerande - det ser jag fram emot!

Tjo!

Inga kommentarer: