fredag, maj 23, 2008

Bockar av saker från listan

Jag har fått tummen ur! Till viss del iallafall, såhär ser min lista ut för närvarande:


  1. Boka biljett till Mexiko (börjar kännas oerhört väsentligt)
  2. Vaccinera mig mot hepatit A + B
  3. Ansöka om CSN till hösten (för att kunna...)
  4. ...ordna visum
  5. Börja hitta boende
  6. Packa ihop mina tillhörigheter i studentrummet
  7. Beställa tid för massage som jag har presentkort på och som ej får gå till spillo

Sedan tillkommer ju plugg och andra väsentligheter som inte går att ignorera. Men jag har iallafall kommit en liten bit på vägen, jag har ringt och bokat tid för vaccination, och igår skickade jag in min ansökan till CSN om bidrag för utlandsstudier, nu återstår bara att vänta på dem innan jag kan börja ordna visum. Måste antagligen åka ner till Stockholm också bara för att skriva på visumet. Känns väldigt onödigt, men men. Jo, jag har faktiskt mailat en resebyrå för att se hur stor skillnad det blir på att köpa en öppen returbiljett istället för att köpa en med fast hemresedatum. Så jag skyller på att jag måste vänta på det innan jag kan köpa en biljett. Det värsta är ju att priserna stiger för var dag som går. Bäst att riktigt ta tag i detta nu. Jag gjorde även ett försök till att ringa massören, men kom inte fram, ska ringa igen. Har blivit lite telefonrädd på sistone, vet inte hur det kommer sig. Har även blivit lite asocial, men till helgen får jag krypa ut ur mitt skal, ska nämligen på party hos grabbarna från Skellefteå. Alldeles för länge sedan jag sett dem.

Inga kommentarer: