måndag, maj 12, 2008

Här i staden växer inga blommor

Tillbaka i Umeå igen. Kändes lite trist att lämna alla kidsen, det var några som sa att de gärna haft mig som lärare, kändes ju bra så man inte är helt ute och cyklar när det gäller framtidsplaner. Har jobbat som servitris hela helgen och kommit fram till att jag har glömt bort sjukt mycket finska igen, var mors dag i Finland igår, så självklart kryllade det av finska gäster och jag gjorde bort mig gång på gång när jag skulle hälsa dem välkomna och berätta vad de skulle käka... suck, men det kommer nog tillbaka inom en vecka i sommar tror jag. Tog bussen ner kl 18 igår kväll, kom fram runt 01.00 i natt...hade en tung resväska, en saxofon och en handväska att släpa på från sjukhuset till ålidhem...inte kul, dessutom blåste det och jag hörde konstiga ljud överallt, jag har nog aldrig gått den sträckan så fort.

Har så mycket att göra och så lite motivation, bara att ta sig i kragen.

Inga kommentarer: