fredag, maj 02, 2008

I'm coming home again

Jag försöker göra slut på maten som finns hemma i mitt studentrum eftersom jag inte kommer vara kvar i Umeå så länge till. Idag kom jag på en ny maträtt, stekte sojafärs med tacosås och bredde det på bröd (blev pastejliknande konsistens) och så skivade jag bananer på det. Väldigt mycket godare än vad det låter!

Kom ner till Umeå i onsdags kväll, vi fick skjuts hela vägen med Rickard och Marjukka som ändå skulle ner, småfint. Jag och Kullen drog hem till mig, åt middag och bytte kläder. Sen slöt Emelie, Fredrik och Simone upp och vi drog till Campus för att lyssna på the Perishers. Bra. Sen vart de gay-party för mig och Kyllike. Det var kul, trots tröttheten, det blev en tidig kväll iaf. Igår var det spelning med Syster Elak, det gick överlag bra, förutom att vi sjabblade bort det på första låten, shit happens. Kullen var med och gästade på klarinett och kör, kul med lite variation.

Jag har kollat igenom alla avsnitt av Klass 9A, och jag vet inte om det är pms eller vad, men jag satt och storlipade när eleverna fick reda på provresultaten. Jag hoppas jag kan bli en lika bra lärare. På tal om det ska metodikslektorn komma upp och utvärdera min insats som blivande lärare på måndag...iih...hoppas verkligen det går bra, men B-I berömmer mig mycket och ger mig råd att tänka på så jag hoppas det går vägen, kidsen är ju lätta att ha att göra med så...

Deklaration avklarad, skickat iväg mail till mexikanska ambassaden ang studentvisum, men fixar resten av det när jag kommer tillbaka till Umeå, ska börja med vacciner och sånt, kanske boka biljetter, vore ju en bra idé. Drar redan runt den 20 juli...börjar bli verklighet.

Inga kommentarer: