onsdag, april 29, 2009

We're jamming

Sol sol sol, härligt värre, fast jag har visserligen spenderat största delen av dagen inomhus. Det var dock en stor glädje att när jag stigit upp kolla schemat och inse att vi började klockan 10 istället för klockan 9, det innebar att jag slapp stressa och kom i tid till skolan för första gången den här veckan. Jag har fortfarande svårt att komma i tid sedan Mexico...sedan känns det inte heller som att 2 minuters försening spelar någon större roll, men tid är ju något viktigt i detta land...är väl i och för sig inte schysst att låta folk vänta på en, men 2 minuter hit eller dit? 

Ska hålla två dansklasser ikväll också, blir dock bara 2.5 timmar till skillnad från gårdagens 6-timmars pass, men kul var det! Gjorde en dance hall koreografi på 30 min i Gurras kök, och den blev till och med rolig! Jag är rätt bra faktiskt :D Ikväll är det en streetgrupp och en dance hall grupp som ska öva inför föreställningar, så jag behöver endast värma upp dem, korrigera lite i deras koreografier och stretcha lite om det hinns med. Softish. 

Imorgon är det valborgsmässoafton, vi ska ha lite partaj hemma i våran lya, blir nog kulers. Kanske drar en sväng på campus också om man orkar, var där förra året och det var ju helt ok :) Vill minnas att det var ganska varmt för jag hade nog sommarskor och klänning på mig. 

Nu ska jag byta kläder, vänta på Gurro, pussa på honom och dra ner till BA. Yo!

Ps. Tog precis ett test på Facebook: Vilken musiker är du? Gissa vem det blev...ELVIS! Nu kan jag börja tro på de där testen haha. Ds. 

Inga kommentarer: