tisdag, juni 22, 2010

Run to the hills

Har varit ute och sprungit/gått ca 5 km och på den sträckan förbränt runt 500 kcal, måste säga att jag älskar min nya mobil som har så himla mycket roliga finesser. Jag är nere på västkusten igen med Gustavo eftersom jag har några dagars ledighet kvar innan jobbet börjar, ska jobba hela midsommarhelgen, bäst för dem att det är dubbel lön! Här nere bor vi på ett bed & breakfast som drivs av ett äldre par, trots att jag varit här en vecka tidigare så var det första gången idag som jag såg frun i huset. Gubben kommer alltid ut vid frukost och byter några ord med mig, han verkar orolig för att jag ska ha tråkigt under min vistelse här och det är väl inte så konstigt med tanke på dessa omnejder...bara massa ängar och kor. Med andra ord inte så mycket att göra, men jag är ganska nöjd ändå. Jag får ju ta det lugnt och ägna mig åt intelligensbefriade spel på facebook, samt catch up med de norska hollywoodfruarna, så mig går det ingen nöd på. Det var i alla fall otroligt skönt att vara ute och springa lite, måste försöka komma ihåg den här känslan så jag börjar ta mig ut lite oftare, mina muskler börjar verkligen förtvina märkte jag när vi hjälpte Gustavos syster Alicia att flytta i helgen.

Idag fick jag äntligen mitt eftertraktade betyg på kursen Musik I - VG!! Det gick tydligen att få bra betyg trots att jag åkte till Thailand på semester och missade en veckas skola, not bad. Då kanske det kan bli en liten semester till Kreta i höst också om vi inte hinner med det innan sommaren är slut, augusti verkade bli en hektisk månad på Plaza då jag fått massa jobbpass. Nåväl, vi får se vad som händer. Nu ska jag äta lite frukt till lunch och sedan gå ut i solen igen, varför inte passa på när den ändå skiner?

Peace

Inga kommentarer: