tisdag, april 10, 2007

Värmland

Jag skulle vilja bo i Värmland, dels för att de har så rolig dialekt, jag brukar gå runt och prata värmländska mest för att det är kul, och sen har de även den finaste visan, Ack Värmeland Du Sköna, sjuukt bra. Tornedalssången kan aldrig mäta sig med den, sorry. Så jag tror jag ska konvertera till värmlänning. Haha.

Sitter här hemma i sängen, nyduschad o sovklar (nästan), har varit och dansat och var typ genomblöt av svett när jag kom hem, men nu är jag ren och ska snart sova i rena lakan, naaajs. Idag har jag varit nyttig, jobbade 8-14, käkade sallad, kom hem, ut och sprang med Cristina, kollade mail o grejer, gjorde linssoppa, for och dansade i 1 1/2 timme. Härligt, kanske kan satsa på beach 2007 iaf :D

Ojoj, har varit en rolig vecka, eller förra torsdagen så drog vi på karaoke (jag, Andra, och mina jobbarkompisar Anna-Finland, Susana-Spanien, Patricia-Spanien och Leandro-Argentina, sjuuuuukt kul var det. Var ute till 5 typ, kom hem, sov i 3 timmar, sen drog jag och Andra på turisting till Segovia, jättefin liten stad, och billigt att åka dit. Men vi var sjukt trötta...nåväl, lördag o söndag jobbade jag, på söndag efter jobbet gick jag och Anna till Plaza Mayor och solade och kollade på turister. Pratade om våra liv, hon blev väldigt inspirerad av mitt liv och vart sugen på att söka in på dansskola för ett år. Jag diggar henne, hon känns äldre än sina 19 år.

Igår var jag med Jay, vi var i en musikaffär, han ska köpa sig en mik och jag kollade runt i alla roliga notböcker....sen fixade jag mat och visade han mina skills i Cubase. (Han vart impad :D) Ska alltid sova hos han när jag måste stiga upp tidigt på morgonen, så har jag nån som för det första vaknar av väckarklockan (jag är omöjlig, måste ställa båda mobilerna att ringa ca 3 ggr var för att jag ens ska höra dem) och för det andra tvingar upp mig, var på jobbet en hel kvart innan jag skulle börja, i vanliga fall springer jag in 2-3 minuter innan jag ska börja och så får jag byta om i världens tempo.

JäJä, nu ska jag borsta tänderna och sen sussa, får sova 9 timmar om jag somnar nu wohoo.

Inga kommentarer: