lördag, april 14, 2007

Blir sjukt bra

Har som sagt jobb i Kukkola över sommaren, som receptionist och guide, och när jag umgicks med cheferna mina som är på besök här i stora stan så skvallrade de om att mina o mina systrars två första barndomskompisar ska jobba där med! Blev sjukt peppad, pratade med den äldre av dem igår och hon bekräftade skvallret, min yngsta syster ska oxå jobba där och vi pratade om att övertala den tredje ur klanen Tossavainen att oxå jobba där, pratade nyss med henne och fick henne att söka. Hon fick svar och vart välkommen, hoppas bara hon inte backar ur, kan bli hur galet roligt som helst!!! :D

Idag vaknade jag vid 9, låg kvar i sängen en stund, sen gick jag och Cristina ut och promenerade. Har för övrigt berättat att jag ska åka hem, inte för att jag ville, ville inte stressa henne inför hennes stora prov, men hon frågade rakt ut om jag visste hur länge jag skulle stanna, och då var jag ju tvungen att svara. Men det känns bra, jobbigt att gå och hålla undan saker för folk. Men hon är ledsen, och tycker det är jobbigt att behöva leta upp en ny person till lägenheten. Sen drar ju Andra månaden efter mig...usch, tycker synd om henne, men vad kan jag göra, tänker ju inte stanna längre för att vara snäll. Idag var vi ute och promenerade i två timmar, var najs, soligt och grannt. Hon hade lite galla att spy över den tredje parten i vårt hem...och jag börjar oxå bli lite less....kardborre. Men men, hon åker hem för ett tag snart och sen åker jag snart.

Så var det det här med killar....jag blir tokig. Han ringde mig när jag var hemma hos ett par kompisar och deras barn, jag pratade med han och han frågade varför jag lät så konstig, och så trodde han att jag var med en annan kille... såklart var jag inte det, berättade var jag var och sen har vi inte hörts sen dess. Kanske lika bra. Orkar faktiskt inte med svartsjuka människor som måste ha mig för sig själv. Tror jag kan ha hittat den bästa, men jag förstod inte bättre och slängde bort det.

Mycket kryptiskt idag känner jag, men men....nej, nu ska jag duscha och sen äta och sen iväg och jobba och sen ut och parta med engelska grabbar :D Rolig historia det med som jag kan dra lite kort. Jag och Andra var på Kapital en helg för många veckor sen, träffade några fulla engelsmän, jag blev förtjust i en och vi pussades lite, sen drog de, men han tog mitt nummer, men ringde aldrig (som förväntat dock). Sen har jag pratat med en annan engelsk kille som bor i Madrid, på msn, kanske i 3 månader eller nåt sånt. Igår pratade vi och han hade en presentationsbild med två andra killar på utöver han, jag tyckte mig känna igen en av dem och frågade vad han hette (för man vet ju aldrig...) och visst var det killen jag blev upphånglad av. Och jag berättade att jag träffat han osv, och att han hade mitt nummer, och han sa att det har han nog inte längre eftersom denna killen tappat bort 6 mobiltelefoner detta år haha. Jaja, ska iaf träffa dem ikväll, de var sjukt roliga sist så det kan nog bli en kul kväll. Men sen har jag lovat Andra att gå på rastron imorgon samt till Retiro....och sen ska jag jobba....kl 15.30, jobbigt, men men. Inte många veckor kvar i denna stad så man får väl passa på. Snart kommer syster med, ska bli kul kul kul.

Ok, nu ska jag göra allt det jag sa jag skulle göra, så jag kommer iväg till jobbet i tid. Tjo.

Inga kommentarer: