tisdag, april 08, 2008

Isolation

Jag tycker nästan att det börjar bli jobbigt med hur liten världen verkligen blir med Facebook. Nyss såg jag att en kompis kommenterat på sin kompis foto (jag känner inte den kompisen), och jag gick bara för nyfikenhetens skull in på hennes vänner, och då visar det sig att hon känner min syster. Jaja. Har fler exempel, mailade med en tjej som bodde i Guanajuato, Mexiko (dit jag ska), förra terminen, även där drog min nyfikenhet in på FB för att se om hon fanns där, och då visade det sig att hon känner massa Haparandabor! Man får liksom veta så mycket om allas liv, både genom FB och genom alla bloggar. Nu kan man ju inte bli överraskad längre.

Jobbar mig sakta men säkert framåt i boken Temblor, men min framförhållning kan fortfarande bli otroligt mycket bättre. Det är inte roligt att isolera sig i tre dagar!

Inga kommentarer: