måndag, april 07, 2008

While I Can Think, While I Can Talk

Nu kastades man tillbaka in i verkligheten, dvs plugget. Har suttit och sammanställt enkäter i 2 timmar, haft litteraturlektion och nu borde jag verkligen läsa Temblor...men jag är inte riktigt tillbaka i svängen, orkar inte, vill inte, finns alltid ett piano att spela på och en dator att leka med. Suck. Nån som har lite självdisciplin att låna ut?

På torsdag bär det av norrut, Syster Elak ska spela in en demo! Ska bli sjukt kul att få låtarna på skiva, och se om det låter bra :) Efter helgen följer 4 veckors praktik, sen är det typ 2 veckor kvar i skolan och sen är det sommarlov. Kan man få ta ett andetag i lugn och ro? Sommarlovet kommer spenderas i Kukkola igen, jobba på som en tok i två månader och sedan bär det av, ännu ett nytt kapitel i mitt liv. Jag ser fram emot det. Har träffat så många trevliga mexikaner nu så det känns bra. Bra att få utveckla språket lite mer, jag är sån perfektionist ibland, jag vill inte ha någon svensk dialekt om jag ska lära ut språket. Nu kan jag ha bestämt mig för mina andra ämnen, engelska i första hand och sen svenska 2. Men jag vet inte. Jag blev som sugen på att flytta tillbaka till Spanien igen, har jag då engelska så kan jag nog få jobb, även om de flesta vill ha "native speakers"...jag kan nog lura till mig det hehe.

Nej, om jag inte ska ha ångest följande två dagar är det bäst att jag sätter igång och läser ut den här boken, bara man kommer in i handlingen igen så ska det nog gå bra.

Inga kommentarer: