onsdag, mars 18, 2009

All that jazz

Jag kan ju säga som så att det går inget vidare med rapportskrivningen...och nu hinner jag inte så mycket mer innan jag ska iväg och hämta en bok (till rapportskrivningen) från Miriam, sedan ner på stan och köpa en present åt lillasyster och sedan ska jag dansa musikaldans (har varit där en gång i år, så det blir spännande att se hur det ska gå till). Jag får helt enkelt fortsätta på rapporten ikväll...har ju faktiskt flera dagar på mig, den ska inte vara inne förrän på tisdag, och ska vara ca 5 sidor lång, så det här ska nog gå bra :)

Idag snackade jag ju om Mexico för kidsen, hade skrivit upp små stolpar, men inte följde jag ju dem, jag spårade ur och började snacka om sombreros och tacos haha. Men ungarna verkade iaf gilla det, visade lite bilder oxå. Summa kardemumma gick det nog rätt bra. 

Nu är våren på väg, skönt! Trots att jag inte varit hemma mer än snart 3 månader (iiik, det är ju jättemycket och det var ju nyss jag kom hem för bövelen!) så vill jag ändå ha sommar nu, det värsta som finns är ju slask! 

Läste igenom gamla inlägg och tänkte tillbaka på min och Helenas fantastiska resa genom Mexico och Cuba...det var så kul, jag är så nöjd över att jag inte fegar ur saker och stannar hemma i trygga Sverige utan faktiskt tar tag i mig själv emellanåt och upptäcker saker, för det är inget man ångrar. Och sedan ångrar jag hellre saker jag gjort än att jag inte ens tagit mig för att göra saker, så ja, jag skulle nog faktiskt dra det så långt att jag säger att jag är stolt över mig själv (och sedan en eloge till mamsen som tog tag i mig innan jag fattade att göra det, och skickade iväg mig i gapet på kristna galningar på andra sidan Atlanten som 16-åring, hade jag inte gjort det så hade jag nog kanske aldrig kommit iväg någon annanstans) :) 

Har kommit på en eventuell ny framtidsplan: 

VT 2009 - Umeå, pedagogik

HT 2009 - Umeå, pedagogik

VT 2010 - Norge, jobba ihop fett med cash

HT 2010 - Stockholm, maskörutbildning + musik

VT 2011 - Stockholm, musik

HT 2011 - Stockholm, musik

VT 2012 - Stockholm, pedagogik + c-uppsats

KLART! 

(Ja, man ska väl hitta sig ett jobb och sådär, men det löser sig)

Nu är väl jag känd för att ändra mig hela tiden, men for now gäller detta :D Och sedan kommer jag jobba ett halvår knappt eftersom jorden kommer gå under 23/12, 2012...jaja, man kan ju ha kul så länge iaf. Nu måste jag svida om till musikalmundering (dvs danskläder) och dra iväg...kanske borde äta något oxå, men det löser sig!

Inga kommentarer: