tisdag, mars 17, 2009

There's a girl waiting for me down in Mexico...

Nu har jag plitat ner mina stödord inför min lilla presentation av hur det är att vara utbytesstudent i ett land som Mexico som jag ska ha för gymnasiekids imorgon, ska bli skitkul! Finns så mycket man skulle kunna säga, men jag har bara 5-8 minuter på mig och jag tog tid på det nu och landade på 6 min 37 sek, småfint. Har även skickat iväg ett mail på två A4or till en tjej som ska till Guanajuato nästa vår, hoppas hon blev nöjd med det hehe. Kollade även upp den riktiga siffran på antalet invånare i Mexico City eftersom jag fått en hel del olika bud, ca 20 miljoner stod det på wikipedia...ungefär där buden har legat iofs. Inne i stadskärnan bor det 9 miljoner - lika många som vi är i hela Sverige - i en stad! Det är ju faktiskt lite smått sjukt.

 
Utsikt över Mexico City från Torre Latinoamericano


Har dansat och repat idag, kul kul, och efter styrkan på dansen var jag inte alls lika slut som jag brukar, det bådar gott! Kanske kan bli en Beach 2009 :D Fast iofs har Elly bakat bullar som var väldigt goda...ajaj. 

Just nu är jag sjukt trött, och imorgon måste jag ta mig upp i tid för att hinna skriva intervjufrågor och få iväg dem så jag kan skriva den här roliga rapporten om den professionella läraren...sedan är den här kursen slut - finally! Vet inte riktigt om jag har lärt mig speciellt mycket nyttiga saker, iofs fick jag hjälpa lillasyster idag med ett litet problem, där det gällde att perspektivisera, det är nog kanske något jag börjat tänka på lite mer - se saker "med olika glasögon" som vår kära fröken uttrycker sig, inte bara ta för givet att saker är som man tror, utan försöka vrida och vända på det och komma fram till olika slutsatser. Väldigt smart. Så det kanske inte var helt bortkastat studielån, bara till viss del. Vår lärare är ju fortfarande en av de sämre jag haft, hon lyssnar inte och hon kan inte förklara...ganska viktiga egenskaper som lärare kan man tycka.

Blev helnöjd när jag igår upptäckte att en hel show med Johan Glans låg uppe på youtube, World Tour Skåne :) Han är ju bara helt underbar, han och Betnér är klara favoriter. Björn Gustafsson är väl söt, och bra i Parlamentet, men han är faktiskt inte så bra på stand up (det här kan jag få skit för). Fast sedan är ju Mia och Klara helt fantastiska, hade någon bild av att jag inte tyckte de var alls roliga (har ingen aning om vad jag grundade det på), men så visade Helena ett avsnitt när jag var i Sthlm och sedan var jag fast! Ska nog kolla ett avsnitt och sedan sova för att imorgon kunna få ungarna sugna på att dra till Mexico. Fast vem kan inte bli sugen på det? Kolla själv!



Inga kommentarer: