söndag, mars 22, 2009

We belong together

Imorgon blir det dansa av kan jag säga, har börjat dagen med lite muffins, sedan var jag o frugan hos Kullen & Mads på sen födelsedagsmiddag, blev bjudna på sjukt god mat (som alltid när Mads står i köket) med marängsviss till efterrätt. Sedan kom vi hem och drack sockerdricka och åt chips. Nyttig söndag med andra ord. Nu har jag fått mina intervjuer till rapporten och oj vad intressant det blir att skriva kan jag säga, blev lite pepp efter telefonintervjun, kändes inte lika motigt att bli lärare ändå :) Iofs, så fort man tänker sig in hur det var när man jobbade så känns det ju mest roligt igen, det finns nog inte så många yrken som faktiskt är så himla utmanande, ingen dag är den andra lik riktigt. Sedan finns det ju en hel del baksidor med det också, som att man kanske inte riktigt vet vad ens uppgifter är...eftersom man inte bara ska stå och undervisa utan också agera kurator, administratör, studierektor, städare, etc etc. Men det blir nog kul iaf. 

Igår var vi på Sandras avskedsfest, sedan drog vi vidare på födelsedagskalas hos Martin, där även en iransk kille som också fyllde år imponerade stort på mig med sina svenskakunskaper efter endast 2 månader i Sverige. Han snackade på som bara den! Efter det gick vi på Club Zoo och träffade på en hel hög med läkarstudenter, verkade vara kvällens tema. Jag såg en tjej i kön som jag kände igen väldigt mycket, efter 2 sekunders betänketid utbrister jag: Linnea!! Och får en lite lätt frågande min till svars, men efter ca 20 sekunders betänketid kände hon igen mig med (plus att jag presenterade mig), vi gick på ridläger tillsammans under några år i Kalix och träffades för några år sedan på ett flygplan från sthlm till luleå. Hon pluggade såklart oxå till läkare som alla andra. Sedan lärde jag mig säga fula saker på persiska och fick höra hur lettiska egentligen låter (skitlustigt, ungefär som en blandning mellan samiska, ryska och en liten släng av finska, mkt intressant). Jag och Jossan hade utsett den här kvällen till flirtandets kväll...vi lyckades inte jättebra, i stundens hetta gav jag henne tipset att det spelade inte så stor roll vem hon flirtade med, hon skulle ju egentligen bara öva sig eftersom hon inte brukar ägna sin tid åt sådana aktiviteter. Det var tydligen ett mycket dumt råd, för efter ett litet leende fick hon en liten kort bortkommen kille efter sig hela kvällen. Ooops. Jag insåg att jag borde ha mina glasögon på mig när jag är ute, för på håll tyckte jag att en kille med terroristskägg var rätt söt...det var han inte på nära håll. På bussen hem fick jag sällskap av Jeremias, vi pratade även lite spanska och jag fick hans läsk som han ändå bara köpt för syns skull. Det var i det stora hela en mycket rolig kväll, träffade många personer jag inte sett sedan innan jag åkte till Mexico. Plus att jag fick credd för mina danslektioner av en kompis vars pojkvän började dansa för mig förra veckan. Kulers. 

Nu ska jag nog sätta igång med rapporten, imorgon ska vi till Emma och hälsa på henne och hennes nyutökade familj, så det blir nog inte så mycket tid över där om jag nu ska dansa bort dagens marängsviss oxå. Ska bli riktigt roligt att få träffa min Tornedalskompanjon Emma från spanskan, henne har jag inte heller sett sedan i maj förra året. Och jo, det kanske blir Happis över påsk ändå...vet inte om jag ska gå här och skräpa, då kan jag ju lika gärna göra det där uppe :)

Inga kommentarer: