fredag, september 12, 2008

Nya resmål

Ikväll ska vi åka till Puerto Vallarta, en jättefin strand på västkusten, typ alla ska dit, för på måndag är det Mexikos självständighetsdag och därmed inga lektioner, och inte heller lektioner på tisdag eftersom mexikanarna är partyprissar och lär ligga hemma con cruda på tisdag :D 

Igår gick jag, Sara och Alejandro till Mario, vi spelade musik och sjöng och hade sjukt roligt. Där var även tre andra killar som hade kommit för att höra mig spela piano...inte illa haha. Sedan drog jag och Mario ner på stan för att hitta lite käk, gick in en sväng på Cuba Mía och jag fick dansa hur mkt som helst den lilla stund vi var där, det var verkligen skitkul, fast lite svårt att dansa salsa bra i flipflops haha, nu vet jag bättre iallafall! 

Lite läskigt med orkanen Ike som dragit fram över Karibbien och in nu över södra USA, några har sagt att det ska bli orkanstyrkor i Puerto Vallarta oxå - dit vi ska ikväll, så jag sitter och kikar på väderleken nu och håller tummarna, inget man vill råka ut för i första taget, men vi tänkte som så att vi åker till Guadalajara iallafall och där hör oss för lite mer hur vädret ska bli och blir det dåligt så stannar vi i Guadalajara, vi vill ju gärna överleva :D 

Nu ska jag minsann göra mig lite lunch. 

Update:
Nu har jag kollat ungefär 15 st väderleksrapporter för Puerto Vallarta och ingen säger ngt om stormstyrka, bara sol och lite enstaka regnskurar, så: ¡Vamos a la playa! Ha en trevlig helg allesammans!

Inga kommentarer: