fredag, september 05, 2008

The piano

Asså jag har blivit så sjukt bra på att göra quesadillas så det är farligt, kommer bli en tjockis haha. 

Nu är det äntligen helg, har varit en slitsam vecka med plugg upp över öronen, steg upp en timme tidigare idag för att göra klart läxan eftersom jag tyckte att kl 3.00 var en bra tid för att sova. Men nu har jag bara en läxa till nästa vecka som jag tänkte klara av asap så kan jag njuta av min ledighet. 

Igår hade vi en smärre eldsvåda utanför köket en trappa ner från mitt rum, jag skulle ner och diska någon tallrik och så ser jag hur det brinner...och jag ropar till Sara att hon ska komma (eftersom jag blir handlingsförlamad), och så säger jag: "Ska det brinna här?" haha...bra reaktionsförmåga, Sara hämtade Bea som reagerade snabbt; tog fram numret till hyresvärden och sa till Sara att ringa och gick sedan och hämtade brandsläckaren och släckte elden och faran var över. Hon kommer nog bli en bra läkare hon. 

Igår hängde jag med mina compadres Alejandro och Mario, vi var hemma hos Mario och käkade ost, drack vin och spelade musik, han har nämligen ett elpiano hemma och jag var lyrisk och fick hålla konsert för grabbarna haha. Det var verkligen en trevlig kväll (och ok, en orsak till att jag var tvungen att sitta uppe så sent med min läxa, men klart värt). Så himla kul att få spela piano igen, och ännu bättre är att jag får gå dit och spela när jag vill i princip, och ännu bättre, vi bor på samma gata. 

Igår övade jag även engelska med en kille som ska flytta till Umeå om två veckor (han övade sin engelska rättare sagt), skittrevlig var han och jag hoppas det går bra med hans resa, jag försökte förklara hur han skulle ta sig från sthlm upp till umeå. 

Wellobello, nu ska jag nog minsann ta tag i läxan...eller kanske spela gitarr istället, haha, I'm a hopeless case. Trevlig helg på er!

Inga kommentarer: