tisdag, oktober 21, 2008

Bailamos

Men är det klokt vad tiden går fort eller? Svar nej. Jag hinner verkligen inte med, nu är det snart november och snart ska jag åka hem, vad är det för fasoner? Ska bara betala en hyra till, en månad till på salsalektionerna, och sen hem till kalla mörka Sverige. Väldigt delad i denna fråga om att åka hem faktiskt, tänkte inte det skulle kännas så, hade som inga förväntningar när jag kom hit...men nu har jag ju hittat massa roliga kompisar och tror inte det kommer finnas så bra salsalektioner hemma i Umeå...:( Men plugget kommer jag INTE sakna kan jag säga, blir galen snart. Hoppas på lugnare tempo under nästa termin, iofs ska jag nog läsa 200% om det går för sig, men har hört rykten om att båda kurserna är slöa, så det kanske blir ett mer normalt tempo än spanskan. 

Idag gick jag inte på salsalektion, mitt knä är knäppt igen, voivoi. Har varit lite dåligt sedan i torsdags typ, men gick ändå ut och dansade i lördags, och oj vad folk det var, det är inte klokt hur mkt folk som ryms i den här lilla staden. Hängde på Cuba Mía ett tag och dansade med diverse grabs, sedan var jag blöt av svett, men hade lovat Sara att möta upp henne o de andra senare, så jag gick hem och bytte till torra kläder och gick till el Bunker, där vår kompis Juan Carlos jobbar, jag fick glida in gratis, blev bemött av två skrikande tjejer (som jag aldrig sett förr, men det var ju kul), sedan hittade jag igen gänget, det var Sara, Hanne, Eva (Österrike), Ricardo (Evas mexikanska pojkvän) och hans kompisar från Aguascalientes. En av grabbarna började prata med mig om dans, han frågade om jag kunde dansa det några andra dansade; -Cumbia? Frågade jag. -Det där är inte cumbia, svarade han. (Det var visst cumbia). Jag sa iaf att jag kunde dansa det, så vi dansade lite, men han kunde ju inte föra (i vanliga fall kan jag faktiskt dansa det), men tillslut lärde jag mig hur han ville att jag skulle göra, och då utbrister han: -Braaa! Gaah vad trött jag blir på sådana typer, bara för att jag inte kommer härifrån tror de att jag inte kan dansa, fast jag (utan att på något sätt skryta) kan dansa bättre än vad de kan. Jaja.

Nu sitter jag här och skriver om olika spanska dialekter...tänk om det kunde räcka med att vi bara skulle läsa de här kapitlena, vad glad jag skulle vara då. Nänä, nu ska jag fortsätta med min sammanfattning. Peace!

Inga kommentarer: