tisdag, oktober 28, 2008

Fångad av en stormvind

Det blåser riktigt friska vindar här i staden idag, en fakultet har t.o.m. ställt in morgondagens lektioner, varför inte våran?? Jag är riktigt glad att jag inhandlade en vinterjacka när vi var och shoppade loss, dels för att ha den här dagar som denna, plus att det kommer vara himla kallt i Svearike i januari.

Nu är festivalen över och jag kan inte annat än säga oj vad skönt!!! Nu kan man äntligen röra sig fritt (näst intill iaf) på gatorna, och man kan gå på restauranger och äta, och det är faktiskt tyst i staden inatt. Klart det var kul med lite liv och rörelse, men tre veckor är en ganska lång tid. Det bombades ingenting som de hade trott, har ju varit lite turbulent här i Mexiko den senaste tiden (bli inte orolig nu mamsen), men de bombade i Michoacán på nationaldagen och för några veckor sedan sköts poliser ihjäl i León som inte ligger så långt härifrån. Men det är ett väldigt korrupt statsskick, narkotikahandlarna är de som styr eftersom det är de som har pengarna. Man blir som rätt uppgiven när man får reda på att det verkligen kan vara på det sättet.

Idag gick jag och Sara och hälsade på Juan Carlos på vårt stammiscafé, jag fick jobba litegrann haha, bara för skojs skull (vi slapp dock betala för vårt te), jag kan ju den där menyn typ utan och innan så det var inga problem (nästan), råkade avslöja för en tjej att jag faktiskt inte jobbade där haha, hon tittade på mig, på förklädet jag hade på mig och såg väldigt undrande ut. Tror inte det händer så ofta att folk jobbar bara för skojs skull.

Något som är enormt skönt är att vi läst klart vår språkhistoriabok på 650 sidor, så vi slipper sitta 6 timmar två gånger i veckan och läsa och skriva sammanfattningar på det, nu får vi göra lite roligare övningar som bara tar typ 2 timmar två gånger i veckan att göra. Men jag ska ju försöka skriva mina slutarbeten oxå, borde komma igång med dem eftersom det endast är typ 4 veckors skola kvar nu, har iofs en vecka efter skolans slut oxå med det ena arbetet innan Helena kommer. Ska nog gå bra, bara jag kommer igång.

Nu ska jag nog minsann sova, ska på pilates imorgon innan lektionen, plus att jag försöker ställa tillbaka dygnet, lite lättare nu iom vintertid. På tal om vintertid, fick reda på att i Argentina är det presidenten som bestämmer ifall de ska byta tid eller inte, så det händer inte varje halvår...spännande system.

Godnatt Amerika, Godmorgon Europa!!!

Inga kommentarer: