måndag, oktober 13, 2008

Show must go on

Tjofräs!

Ännu en vecka som kommit till sitt slut. Jag hinner verkligen inte med. Försöker plugga så mycket jag kan, men jag vet inte hur jag ska hinna med allt innan december. Ska skriva en c-uppsats, ett slutarbete på ca 8 sidor, 2 filosofiska rapporter, läsa ut 7 böcker + svara på frågor till dem... plus allt annat smått. Som tur är har jag inte så mycket lektioner, plus ledigt 3 dagar i veckan, bara att ta sig i kragen och plugga järnet. 

I fredags var det party hos Steffi, Matilde, Simon och en mexikansk kille som jag glömt namnet på. De hade världens största terrass som vi var uppe på hela kvällen, sjukt kul! Och verkligen sjukt mycket folk! Ska flirta in mig och se om vi inte kan fira min födelsedag där :D Jag kom hem kl 6 på morgonen, igår var jag lite trött, men pluggade lite ändå, sedan stannade jag hemma och kollade på film. Idag har jag pluggat, sedan drog jag, Sara och Hanne och käkade sushi på vårt favvoplejs. Har seriöst blivit beroende av sushi, måste lära mig att göra det när jag kommer hem, för jag har en svag känsla av att det inte kommer gå att hitta sushi för 22 kr/portion  i Sverige. På kvällen drog jag och Sara till la alhondiga och kollade på en judisk dansföreställning, första delen var rolig, påminde mycket om alla ryska dansföreställningar jag sett i mitt liv. Det är sjukt mycket poliser här i stan nu pga el Cervantino (Latinamerikas största festival), och majoriteten bär på automatvapen...känns ju...tryggt? Kanske inte så värst med tanke på hur korrupt Mexikos poliskår är. På väg in på konserten fick jag iallafall höra att jag var snygg av en polis haha. Han var rätt söt han med, men det är ju inte så värst respektingivande av dem att stå och flirta med güeras i kön haha. 

Imorgon är det en ledig dag som ska fyllas med plugg, en bokrecension, didaktikläxor och språkhistoria beräknar jag hinna med under dagen. Hoppas hoppas. Nåväl, nu är klockan snart midnatt och det är dags för sängen. Tjo!

Inga kommentarer: