onsdag, oktober 15, 2008

Saker jag gör istället för att plugga

Använd din telefonbok för att besvara frågorna.

Nu har jag använt både min svenska och min mexikanska mobil, bara för att jämföra... haha. 


1. Har du kysst nummer sju?
Sv. Iiik nej, det är min kusin Anders.
Mx. "Becky Dansskor" Jag har inte ens frågat henne om hon har salsaskor till försäljning. Vi får helt enkelt vänta och se :)


2. Har du träffat nummer nio i veckan?
Sv. André nej, han är lite långt bort...eller så är det jag som är det.
Mx. Carlos har jag inte sett på typ 2 veckor. :(


Älskar du nummer tio?
Sv. Oj, Andreas (älg) från Skåne och jag gick samma skola ett år, så bra känner vi nog inte varandra för att ha såpass starka känslor för varandra.
Mx. Haha, Cosio är en söt och rar mexikan som flyttat till Umeå. Mamma föll ju för honom, så vi får väl se när jag kommer hem igen haha.


Är nummer elva en sötnos?
Sv. ANIX Ljud & Ljus. Ja, faktiskt, kommer aldrig glömma hur fint ljus vi hade på vår show tack vare Antti!
Mx. Dirre är absolut en sötnos!! (Nu var det lite blandade nr här)


Är nummer femton en bästis?
Sv. Vi var nog bästisar, eller nästbästisar en gång i tiden Anna och jag.
Mx. Erik Haara, mjaa...bästisar är nog att ta i.


Har nummer sexton gått i samma klass som du?
Sv. Nej. Anna och jag känner varandra från Piteågänget.
Mx. Erik Stock och jag har aldrig gått i samma klass nej. (Mammas nummer är kvar i telefonen)


Brukar du hänga med nummer nitton?
Sv. Nej, inte nu längre, Anna har flyttat till Skåne och börjat plugga till bibliotekarie. 
Mx. Jajjemän, Galo är en av de roligaste mexikaner jag träffat.


Är nummer tjugo bra?
Sv. Nej. Inte nu längre. 
Mx. German är inte bra.


Gillar du nummer tjugosex?
Sv. Hehe, jo, han är schysst. 
Mx. Helena från Tyskland gillar jag skarpt.


Vet du om nummer trettioett har ett förhållande?
Sv. BF är nog ihop med Linn ännu så vitt jag vet.
Mx. Ida-Sofia har nog sitt på det torra fortfarande. 


Hur känner du nummer trettioåtta?
Sv. Calle och jag har gått i samma klass i 9 år skulle jag tro. 
Mx. Haha...Jonas, jo...det var en juldag för ett år sedan då jag såg en söt liten pojk...och på den vägen är det. 


Är du intresserad av nummer fyrtiotvå?
Sv. Cesse, mjaa...hon har fått en söt liten bäbis som jag vill se!
Mx. "Karin Arbete" Vet inte ens vilken Karin det gäller, men mest troligt en släkting.


Hur länge har du känt nummer fyrtionio?
Sv. Cristina var min värdmamma senaste svängen i Spanien, bodde hos henne och hennes familj i 2 veckor när vi var i Alcalá med klassen i mars/april 2008. 
Mx. Lindvall har jag känt sedan jag gick sista svängen på Svefi...2005?


Tycker du att femtiofyra är söt?
Sv. Dannebe. Jo, nog är han söt alltid. 

Mx. Maria M, jo hon är söt.


Är femtiosex en gottegris?
Sv. David från Arvidsjaur...nej det tror jag inte, han är väldans vältränad.  

Mx. Marja-Liisa, haha ja det är hon!


Vad tycker du om personen som är längst ner på din lista?
Sv. Ämma är min bäbis :D

Mx. åsa är min kusin, henne diggar jag. 


Lycka till med era telefonbokslistor!

Inga kommentarer: