måndag, november 03, 2008

We share our mothers health

Shit pommes frites alltså, idag har jag gått in för att plugga, skulle läsa ut en bok och svara på massa krångliga frågor, nu kl 23.00 blev jag klar. Iofs började jag rätt sent och så har jag haft matshoppingspaus, matlagningspaus och facebookpaus. Men jag blev klar iallafall, jag har ju lite självdisciplin om jag bara lägger manken till. Jag har gjort upp ett schema för den sista månaden med plugg, ska plugga varje dag (men bara lite på min födelsedag). Grejen är den att det är ju värt det sen när Helena kommer och vi har semester i en månad :D 

Jag gjorde så sjuuukt stark mat idag, gjorde stekt ris med morot, champinjon, ägg och chili, tänkte att en chilipeppar känns väl ingenstans, så jag slängde i två. Det borde jag aldrig ha gjort. Jag svettades, munnen brann och tårarna rann. Men jag åt upp allt jag lagt på tallriken, kan inte slänga mat. Men imorgon blandar jag nog i lite mer ris i det som vart över. 

Tiden flyger iväg och jag hinner som med allt mindre för varje vecka. Nu har jag en månad kvar i den här staden. Sjukt. Jag kom ju nyss! Sara har bestämt att hon ska stanna till juni... hade varit roligt att stanna lite längre, men inte så länge. Idag hade jag knäckebrödsabstinens, det ska jag äta när jag kommer hem; knäckebröd med tartex och smörgåsgurka. Nam nam. 

I fredags var det party hos min salsalärare "Pollo" (Kycklingen), han var utklädd till ägg haha. Jag klädde ut mig till talibanvampyr... peruken jag hittade var den fulaste jag sett, fanns bara hår framtill så jag var tvungen att hitta på något, något blev en turban. Det blev himla fint. Hihi. Gick först ut på Cuba Mía med Bea, men först ramlade turbanen av och sedan klänningen (bara lite, men ändå), så jag tyckte inte det var en bra idé att dansa salsa och gick vidare för att leta upp amerikanska-kanadensiska tjejerna som följt oss på vägen. Stannade till utanför el Bunker och snackade med Juan Carlos, gick till Ziltch, hittade Ruth och Pamela, snackade med dem, sedan snackade jag med bartendern och managern om bl.a. Open Mic kvällarna de har på tisdagar, råkade lova att vi (jag, Sara o Bea) ska sjunga där på tisdag, så vi lär nog behöva öva lite imorgon med. Men det blir kul :D Fick höra att jag var lik någon i någon mexikansk tv-serie samt Amy Lee i Evanescence...och hon är ju snygg :D 

Idag har jag köpt jätteroliga tuggummin; mint-mojito smak. Ska definitivt köpa med mig några paket hem, ska även köpa med mig chiliklubbor och lite annat roligt. Men nu ska jag faktiskt sova, väldigt trött fast jag har sovit ca 9 timmar. Kanske just därför. Godnatt på er!

Inga kommentarer: