tisdag, november 11, 2008

Every little thing's gonna be alright

Idag skulle jag stiga upp kl 7.30. Jomen tjena. Snoozade till kl 9.50 haha, steg upp, käkade supernyttig frukost (proteindrinnk + vattenmelon), allt går jämt mycket långsammare på mornarna, så typ 10.40 började jag gå till bussen... brukar normalt gå senast 10.30 om jag börjar 11. Nåväl, på håll såg jag bussen åka iväg, tänkte jojo, det kommer nog en till, mycket riktigt, 2 min senare kom nästa - och det var turistbussen som går upp till Cristo Rey, så det var sköna säten och inte mycket folk, NAJS! Pilár, Maria och Steffi åkte oxå med. Men det roliga med det hela var att när vi lämnade busshållplatsen var klockan 10.57, det tar normalt ca 10 min att ta sig upp till fakulteten. Men jag var kolugn iom min magkänsla. Kom fram 11.10, gick till klassrummet och kikade, som jag trott, ingen lärare. Hann t.o.m. prata med Bea och Heidi i 20 minuter innan vi började lektionen haha. Ingen idé att stressa mao.

En annan rolig (?) sak var att det gick runt en hund inne i cafeterian på fakulteten...vet inte om någon ägde den eller om det var en gathund. Ingen brydde sig i vart fall, bara jag som skrattade lite.

Igår var jag till frissan och nu är jag faktiskt blondare än jag någonsin varit, samt mer korthårig än jag någonsin varit, ska försöka lägga upp en bild så mamma o pappa o alla som inte har facebook får se :D Jag är väldans nöjd med resultatet, är såhär jag har velat ha mitt hår sedan i somras men inte tordats, men nu så!

 

Nu har jag fått mitt ämne till c-uppsatsen bekräftat, var bara tekniska krångel, min lärare hade skickat svar till mig dagen efter att jag mailat honom, men det mailet fick jag aldrig...teknikens under, vad kan man säga? Men nu håller jag på med mitt slutarbete till ett av ämnena här, sedan är det bara c-uppsatsen som gäller, känns ändå rätt lugnt, varför ödsla energi på att stressa upp sig? Ingen idé, något jag har lärt mig här, att ta det lite lugnare, eller åtminstone inte stressa upp sig. Känns mycket bra. Men nu ska jag fortsätta hacka ner på Mr. Roland Barthes den lilla mansgrisen, kul att få utlopp för sina ilskor ibland haha, speciellt om det kan hjälpa ens studier på traven!

En sak till bara, den 6 januari kl 6.37 trampar jag i Umeås snö igen :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad söt du var i kort ljust hår..saknar dig, men jag ska komma till ume å hälsa på dig när du landat..pussåkram