lördag, november 15, 2008

Bileet

Alltså: igår hade jag lektion 9.15, lyckades försova mig och vakna 8.30 vilket är tiden då vi går till bussen, idag är jag ledig och tror ni inte jag vaknar kl 08.00 av mig själv?? Eller ja, den orkanliknande vinden kan nog ha något att göra med mitt uppvaknande oxå, blev orolig för mina kläder jag hängt upp på tork uppe på terrassen. 

Har så otroligt lite pluggmotivation idag, men borde verkligen skriva klart min rapport samt komma på bra frågor till intervjuer inför min c-uppsats. Jojo. Igår gjorde jag en stor sats chokladbollar inför partajet ikväll, men det var något konstigt margarin som gjorde att de smakar jättekladdigt haha. Köpte även flingor som jag inte ätit på 9 år igår, mina favvoflingor från USA, tyvärr så innehåller verkligen precis ALLA flingor socker här, men jag tänkte att jag skulle bara se om jag fortfarande gillar dem...och det gjorde jag, men ska inte köpa mer iaf. Socker är djävulens granne som min syster Helena brukar säga (vitt bröd är djävulen). 

Rätt laddad inför ikväll, tror det blir skoj, fixade in MASSA musik på mitt usb-minne som jag ska ta med, najs najs, finns verkligen något för alla smaker, det jag missade var väl klassisk musik, men det bidrar inte till partystämningen så det får vara. 

Igår stannade jag hemma i min säng och tittade på dansfilmen Step Up 2, det var riktigt coola koreografier, och som vanligt när jag tittat på dansfilmer så blir jag jättedanssugen, så jag drog på min hoodie och shejkade loss i mitt rum till hiphop. Jää, hoppas på mer av den varan ikväll. Ooo, btw, i onsdags höll jag ca 40 min hiphop på salsalektionen, det var inga killar där, förutom Toño som höll i lektionen, så han visste inte riktigt vad vi skulle göra, då kom jag med den briljanta idén, iofs var jag inte speciellt förberedd, men vi hade kul iaf :D

Igår kväll var det partaj här i huset, jag och Bea stod för mognaden - vi befann oss i köket bakandes och lagandes mat. Det kom ner två japaner kl 20.30 och bad om ursäkt (x antal gånger) och sa att vi ska snart avsluta festen...haha. Japaner är så himla lustiga. Jag får aldrig något grepp om dem, men de är oftast trevliga iaf...och har sina roliga gosedjur...ja, mkt intressanta. 

Nu ska jag duscha och sedan fixa lunch, ska även ta mig en kopp kaffe minsann, köpte snabbkaffe (blä egentligen, men vad gör man) till chokladbollarna, orkar inte gå ner på caféet...fast om det är riktigt hemskt så blir det nog en latte på caféet ändå :D Snart är jag gammal i Sverige oxå, men inte förrän om 12 timmar på denna sidan jorden.

Inga kommentarer: