måndag, november 10, 2008

I'm on a mission so I can't escape today

Tjingeling! 

Jag är fortfarande precis lika chockad över hur fort tiden går, snart har halva november gått och jag är snart 1 år äldre på papper oxå. Crazy! Men, snart klar med den lilla rapporten till skolan (8 sidor), då fattas bara att läsa 4 böcker och göra min c-uppsats (som jag inte har börjat med MEN det är inte mitt fel, har inte fått mitt ämne bekräftat av min handledare, så innan det kan jag ju inte börja, räknar dock med att få ett mail imorgon). 

I torsdags var jag ut och dansade salsa en liten stund, i fredags likaså och - surprise- igår lördag oxå! Och igår följde jag med en kompis och hans familj till ett 15-årskalas, hade hört att det var väldigt speciellt när tjejer fyller 15 här, och att man hade jättefina kläder på sig, samt att Ricardo (min kompis) sa att det var finkläder som gällde (iaf förstod jag det så, visserligen var vi på salsastället med väldigt hög musik etc när han sa det, så jag kanske hörde fel). Hursomhelst, så tog jag på mig det finaste jag hade (en svart, axelbandslös klänning, med leggings och finare skor till), satte upp håret i en lite finare frisyr och gick ner och väntade på att de skulle hämta upp mig. Döm då av min förvåning när de dyker upp i jeans och t-shirt hela högen...jahaja...kände mig lite obekväm, men det gick över. Det var kul att se en riktig mexikansk tillställning, det var väldigt likt de amerikanska födelsedagar etc jag varit på. Uppställda bord och stolar utomhus, grillad mat och skitäcklig tårta, bad i pool, party med öppna bildörrar för att höra musiken från bilstereon, etc. Det var faktiskt kul, men jag hade bara sovit 5 timmar så jag vart lite trötter. Dagens skräll: De spelade Boten Anna - på svenska!!! Samt Spela dota eller vad den då heter, av Basshunter den med. Knasigt.

Idag har vi haft skandinavisk dag, jag och danska Hanne satt och pluggade på cafét som vanligt, sedan kom norska Heidi, vi gick och åt, sedan gick vi hem till mig för att dumpa av min dator och böcker, och så följde andra svenska Sara med till affären och handlade. Känns som att vara hemma nästan :D

Imorgon blir det nog en morgonpromenad kl 7.45, ska verkligen försöka ta mig upp, skulle vara så skönt, hinner som inte göra mkt mer än att dansa salsa och hoppa lite hopprep emellanåt, och sedan är det betydligt lugnare på mornarna, inte så mycket folk med klister under fötterna så man kanske kan gå i hyfsat rask takt! 

Idag när vi var på affären hittade jag vegetariskt kött och vegetarisk chorizo, mycket intressant, köpte en av varje för att prova, "köttet" var gott, smakade inte som kött som tur var, imorgon ska jag prova chorizon :) Nu ska jag skriva lite mer på min rapport och sedan sussa. Kram!

Inga kommentarer: