tisdag, maj 12, 2009

It's only gonna make you love me more

Hemtentor brukar allt som oftast resultera i blogginlägg, jag är bra på att smita ifrån de där tråkiga uppgifterna. Egentligen skulle det nog inte ta så himla lång tid att göra dem om jag bara satte mig ner och skrev, men det är ju så förbaskat tråkigt. 

Det har varit en intensiv helg, på lördagen var det uppstigning runt kl 7.00 för att sedan infinna mig på Idun-teatern i Folkets Hus för ljusrep inför söndagens dansföreställning, hade två rep på morgonen fram till 9.20, klockan 10.30 hade jag danslektion med mina nybörjare, kl 12.20 hade jag ljusrep igen fram till kl 13.00, sedan kom Gurra och hämtade mig så gjorde vi inte så mycket mer den dagen. På söndagen var det bara att infinna sig på Idun igen kl 9.00 för genrep 9.30, föreställning kl 12.00, snabb lunch med massa folk på Max, sedan genrep kl 15.30, föreställning kl 17.00. Jag var med i två nummer i varje föreställning och summa kardemumma gick det ganska bra faktiskt, men jag var totalt slutkörd på söndag kväll, somnade nog innan kl 22. Igår och idag har jag bara varit hemma hos G och försökt tuta ihop den här hemtentan om estetiska läroprocesser i skolan, ska lägga på ett kol och bli klar med första frågan idag så har jag ungefär hälften kvar på andra att göra imorgon, sen ska vi ha x-men race hos oss imorgon kväll. 

Kan nog däremot inte låta bli att tjuvkika lite på ESC ikväll kl 21, men min planering har fallit samman, skulle börja skriva mer på hemtentan nu kl 20 för att ha en timme på mig och inte kunna smita undan innan kl 21...vi får väl se om jag jobbar dubbelt så effektivt om jag börjar om 20 min istället, har nämligen mat i ugnen som ska tas ut och ätas upp precis nu. 

Inga kommentarer: