onsdag, maj 13, 2009

Treat the people with respect, 'cause they might not be what you expect

Är fett sugen på att skriva en ny låt till Syster Elak, ska nog göra ett försök i eftermiddag och se hur det går. En riktigt riktigt rivig en ska det bli!

En sida kvar av hemtentan, sedan är den klar! Då kunde man ju tycka att det inte borde vara så svårt att bara skriva ihop det sista av den i ett nafs...men se det kan det visst vara. Skrev på som bara den på morgonen, men nu tog det liksom stopp, det var inte så roligt längre. Men jag ska fixa det alldeles snart. 

Jag har nu fått jobb som receptionist på Scandic över sommaren, och har förmodligen juni ledigt vilket ändå känns rätt skönt, jag tar ju ut danslönen nu i maj (eller om det blir juni då) och så får jag skatteåterbäringen, så jag kommer ju klara av att vara ledig i några veckor. Det känns i alla fall så himla underbart att slippa börja tänka på att hitta en lägenhet i Norge och behöva betala dubbla hyror och allt sådant. Sedan får jag jobba extra till hösten också vilket känns otroligt bra, då har jag både dansjobb och receptionistjobb och behöver inte bara leva på CSN, i och för sig klarar man sig väldigt bra på studiemedlet, men det kan ju vara bra med en extra inkomst. Och det känns rätt kul att få klä upp sig till jobbet varje dag :D Tönt som man är. Här är mitt nya jobb: 





Nej, om jag skulle fortsätta skriva om estetiska läroprocesser nu så jag kan lägga den där tentan bakom mig och dra hem till Ålidhem och tvätta lite äckliga danskläder och städa lite i mitt rum, låter som en bra idé. 

Inga kommentarer: