söndag, maj 17, 2009

Ja vi elsker dette land...

Grattis Norge, shit vilken fest de måste ha idag när de firar dubbelt upp, ska ringa Helena och kolla av stämningen. Idag får vi finbesök av päronen och lilla Taiga-grisen, jag och Gustavo ska gå och kolla på genrepet till Kullens dansföreställning så får mamma och pappa se föreställningen och vi kan vakta Taiga, blir ju finemang. Kullen ringde för ett tag sedan och var lite stressad, hon hade glömt kavajerna till ett av numrena hemma så hon ville att jag skulle komma och hämta nyckel av henne, sedan åka hem och hämta kavajerna och komma tillbaka med dem...jag sitter dock fast här på Ersboda eftersom Gustavo jobbar till typ efter kl 12 och han har den enda nyckeln till läggan...men han skulle komma hem efter 12, så vi får väl susa iväg och fixa det då. Igår fick vi köra Mads till flygplatsen eftersom flygbussen slutat gå förbi Carlshem och han hoppade på en buss mot Ålidhems Centrum för att försöka hinna med den därifrån, men de seglade förbi varandra precis. Tror det väntas ett par finmiddagar från deras håll snart haha. 

Pratade med mamma igår och hon hade blivit sparkad av en ko i bröstkorgen så hon tappat luften, ramlat och slagit pannan och därefter svimmat av. Låter som ett riktigt äventyrligt yrke att vara bonde, inte sant? Hon förvarnade i alla fall om att pappa kan misstänkas för hustrumisshandel, så snygg är hon. 

Nu verkar vi ha löst den här situationen med Kullens scenkläder, nycklarna kommer med budbil haha. Så jag ska ta på mig lite bättre kläder än t-shirt och tajts och förbereda mig på ett mindre äventyr. Yo!

Inga kommentarer: