söndag, augusti 17, 2008

Buller och bång

De är galna! De ringer i kyrkklockorna hela tiden, har paradmarscher, sjunger och stojar - dygnet runt!!! Och i oktober är det festival - i en månad, lär ju inte bli mycket plugg gjort då haha.

Igår var vi till León, en stad som ligger ca 50 min härifrån med buss, jag kan ju säga som så att jag var i himmelen. Skoaffärer överallt!!! Men jag höll mig och köpte bara ett par skor, Sara hittade hela tre par. Men jag tänkte att jag ska åka tillbaka dit senare och köpa med mig några par :D Såg även det obehagligaste på mycket länge, en trafikolycka - en motorcykel och en bil inblandade, och killen som kört mc:n låg livlös på marken med en filt över huvudet...det var så fruktansvärt att se en död människa, han var säkerligen inte gammal heller, jag började tänka på hans familj och allt, hur snabbt allting verkligen kan ta slut. Man får verkligen ta vara på sitt liv.

På kvällen drog vi hem till fransyskorna, Amicie och Jennifer, sedan drog vi ner till Bar Fly där jag träffade mina polers Carlos, Yarus (inte riktigt koll på stavningen där) och hans tjej Pernille från Norge. Drog sedan vidare och dansade salsa med Carlos, träffade en annan norrman - Fred, som var en rätt rolig prick. Sedan var Carlos en gentleman och följde mig hem så jag slapp gå ensam, inte för att jag tror att något skulle hända på de 10 meter som inte är upplysta och inte vimlar av folk 24/7, men varför chansa? Idag skulle vi kanske iväg och bada, men vem vet? Jag ska nog ta mig i kragen och plugga lite så man har det bortgjort liksom, borde nästan börja med min c-uppsats snart så jag slipper ha panik. Nu är iallafall allt pappersarbete för att få stanna i landet gjort, ska bara tillbaka till San Miguel de Allende och hämta mitt visum och hej och hå, sedan ska jag föra tillbaka lite papper till fakulteten, men sen äre klart.

Bra med utbytesstudenter, jag övar inte bara min spanska här, utan oxå min engelska, finska, franska och tyska, kommer vara sjukt bra på språk när jag kommer hem :D

Inga kommentarer: