torsdag, augusti 28, 2008

Stinkbomb

Nu jäklar ska jag inte bli sjuk iallafall! Slängde precis i mig två smörgåsar med varsin stor vitlöksklyfta på. Stackars vänner imorgon, men jag kommer åtminstone vara frisk :D Vi ska åka till Oaxaca imorgon kväll; jag, Sara, Helena (tysk), Jennifer (fransk), Pilar (chilensk)...typ. Ska bli spännande, har som vanligt inga stora förväntningar eftersom jag har så lite kunskap om stället, men har som för mig att det finns gamla indianbyar runt omkring. Måste hinna åka till Tenochtitlán innan jag åker hem oxå, gammal indianstad med pyramider... coolers. 

Idag skulle jag ha lektion mellan kl 16.00-19.00, har varit rätt sjuk hela dagen och verkligen funderat på om jag skulle åka till skolan eller inte, men tillslut skärpte jag till mig och sa åt mig att inte vara en sån klenis. Svettig och nära till febern tog jag bussen upp till fakulteten. Jag kom fram till skolan, satte mig på en bänk utanför klassrummet och läste det sista av läxan, då kommer Alejandro (en klasskompis) och säger att vi inte ska ha någon lektion....suck! Men han bjöd mig på kaffe och så satt vi nere i fiket och pratade med en av hans kompisar; Mario Alberto, de är verkligen trevliga grabbar så det var inte helt bortkastat iallafall. Mario har ett elpiano hemma hos sig så nästa vecka ska vi ha lite jamsession --> KUL! Nu har jag börjat sakna mitt piano, gitarren fyller inte riktigt samma funktion än, blir mest frustrerad när jag inte kan spela allt som jag kan spela på piano. 

Jag är verkligen inte bra på att packa kan jag för övrigt konstatera. Vi ska vara borta från imorgon kväll till måndag morgon typ, då behöver man inte alls mycket kläder med sig, men av någon underlig orsak har jag lyckats ta fram massa kläder som jag ändå inte kommer använda. Får ta en bättre packning imorgon tror jag, nu ska jag sova och verkligen bli frisk. 

Inga kommentarer: