fredag, augusti 15, 2008

Idag tänkte jag skriva in mig på alla kurser eftersom sista dagen för det är imorgon (framförhållning javisst). Hur tror ni det gick? Inte speciellt bra...åkte upp till fakulteten för att få underskrift och stämpel på papprena, kommer dit, ser en lapp om att snubben som ska skriva under det har avsatt tid måndag och torsdag mellan 10 och 11 (klockan var nu strax före 13). Jag gick och pratade med damen på sekretariatet, hon sa att jag kunde ju vänta på honom eftersom han hade lektion och skulle sluta kl 13, yes tänkte jag, satte mig och väntade utanför salen...klockan blev 13...några kompisar från didaktikklassen kom och pratade lite...klockan blev 13.15....13.20...jag gick fram till dörren och kollade schemat och det visade sig att lektionen skulle hålla på till kl 14. Suck. Väntade lite till, ca 13.45 kom han ut, supertrevlig snubbe, skrev under mitt papper, så skulle jag gå tillbaka till sekretariatet för en stämpel. Tror ni inte de har stängt sin lilla lucka då! Det stod t.o.m. att de skulle ha öppet till kl 14, men nej då. Gaaah. Får hoppas på bättre lycka imorgon, ska springa dit direkt efter min lektion och sedan ner till snubbarna på draii som det heter (har hand om oss utbytesstudenter), så hoppas jag allt löser sig tillslut.

Nu ska jag och Sara iväg, vi skulle träffa de andra kl 19, klockan är nu 18.52 och vi kommer inte hinna dit till kl 19, men saken är den att det gör absolut ingenting, vi kan komma dit 19.30 och det spelar ingen som helst roll...det här är Mexico, tiden är liksom....flytande haha. Lärarna på skolan brukar komma ca 30 min försent, väldigt annorlunda mot Sverige kan jag ju säga, men man vänjer sig, och det är bra för mig som redan var en tidsoptimist innan jag kom hit :D

Ska även iväg på salsaklass vid 21, sista för den här veckan :( Kanske drar ut och dansar lite "på riktigt" i helgen, skulle vara kulers...men får se.

Snart 3 veckor i Mexico, tiden går fort kan jag säga.... snart är jag hemma igen och snart är jag sugen på att dra iväg någon annanstans haha, kommer nog aldrig settle down. Nåväl, nu ska vi nog börja fundera på att börja dra :D Peace!

Inga kommentarer: