lördag, augusti 02, 2008

Papper och magdans

Idag drog vi till fakulteten för att kolla kurser, lyckades pussla ihop ett nätt litet schema, blir najs, ska bara läsa fyra kurser, men sedan måste jag ju skriva en c-uppsats som lär ta lite tid, så det kan vara rätt skönt att ha lite luftigt schema så man kan sitta hemma på den soliga altanen och skriva och söka efter info :D

Sedan drog vi till universitetets international office där de fick hjälpa oss med papper som skulle fyllas i och dessutom skrivas ut i konstiga format...förstår inte riktigt men jaja. Därefter skulle vi betala någon försäkring på $60 ($ = pesos), alltså inte särskilt dyrt, men vi har ju redan försäkring...fast det här var skolans eller nåt, minns inte all information som pressades in i min hjärna de första dagarna. Men när vi kom dit var kön oändligt lång eftersom det för mexikanerna var sista dagen att betala detta, det var det inte för oss så vi vände på klacken och drog hemåt (till hostelet). Lite senare drog jag och Bea på magdans och Sara till gymmet, första gången jag dansade magdans, det var helt ok...fast tjejen som instruerade oss var inte världens bästa pedagog, gick som inte igenom grejerna innan eller nåt, utan man fick hänga på bäst man ville. Ska börja med salsan nästa vecka istället, och kanske fråga där på gymet om de inte vill ha en instruktör i streetdance i utbyte mot ett terminskort iom att jag inte får jobba lagligt i detta land. Nåväl, imorgon ska vi upp i bergen och klättra rätt tidigt så jag ska nog söka sängen nu.

Peace!

Inga kommentarer: