tisdag, mars 06, 2007

Första gången!!

Och då borde man ju försöka skriva nåt intressant liksom... jag sitter här i mitt pyttelilla rum i den stora staden Madrid och väntar på att tvättmaskinen ska tvätta klart så jag och min danska flatmate Andra ska ut och fixa hårextensions. Har en ledig dag idag från mitt otroligt glamorösa caféjobb, så man borde ju passa på att komma ut o leka lite turist med, har bott här i ca 5 månader men inte turistat nog tycker jag.

Har kommit fram till att jag har så sjukt mycket bra musik, satte på blandningsknappen i itunes och blir lika glad för varje bra låt :D Sen har jag även mycket mycket konstiga låtar oxå, som rysk techno och finska smörlåtar, men de har sina minnen de med.

På tal om musik så har jag tack vare kära svts hemsida lyckats kolla in årets bidrag till Melodifestivalen, jag är i vanliga fall kanske lite väl överförtjust i denna tävling och nu många många mil hemifrån tackar jag svt för deras internettjänster. Måns låt svänger ju som bara den, Sebastians med, men jag har nog fastnat för Sarah Dawn Finer och hennes smäktande ballad (haha, har nog aldrig tidigare i mitt liv använt ordet smäktande, men nån gång ska vara den första). Gillade Sanna Nielsens koreografi oxå. Och Andreas Lundstedts koreografi var den coolaste, synd att han åkte ut, för låten var ju najs den med. Apropå Sanna Nielsen, kollade in Så Ska Det Låta oxå på samma hemsida och shit vilken röst hon har, den kom ju fram bättre där än på de stora scenerna så att säga. När hon sjöng Operator med Manhattan Transfer så kom jag på mig själv med att sitta med världens fånflin, det var sjuuuukt svängigt!

Imorgon är det min spanska flatmate Cristinas 29e födelsedag, men hon bara jobbar och pluggar och vill inte fira den, men jag tänkte vara lite småschysst o baka en tårta och så gör vi nog middag åt henne, plus att vi varit på IKEA och köpt massa bra-att-ha-saker till lägenheten som jag hoppas hon blir glad för.

Typiskt, idag när jag är ledig är det ingen gassande sol ute som det har varit de senaste dagarna. Igår var jag ute och promenerade en timme i Casa de Campo i strålande solsken och säkert över 20 grader, höll iaf på att svettas ihjäl emellanåt. Känns lite udda när man är van vid ca 1 meter snö i början på mars, har saknat snön litegrann faktiskt, den norrländska vårvintern är bland det vackraste som finns, men en ska int klaga, rätt skönt med solsken och värme oxå :)

Nu ska jag se om inte tvätten har blivit klar än så vi kan dra ut på stan. Tjing!

Inga kommentarer: