torsdag, mars 29, 2007

Längtar

Jag längtar så otroligt mycket till att få bo ensam igen, i en fin lägenhet. Behöver en frizon tror jag. Tröttnar så otroligt fort på människor, och när de liksom klistrar sig fast vid en så vill jag bara bort. Är för snäll för att säga nej. När jag säger fin lägenhet så menar jag inte att den måste vara värsta lyxoläggan, men...svensk standard så att säga, är sjukt trött på den här äckliga lägenheten. Nåväl, det blir en sommar i fina Kukkola, och sen får jag äntligen bo själv till hösten...skööönt. Får ha mina egna möbler och inreda med min egen smak, ska verkligen bli sjukt najs. Och när jag vill bjuda på middag så har jag mina kära matlagningsgrejer samt förhoppningsvis ett fräschare kök plus olika kompisar att välja på. Peppad till max!

Idag har jag jobbat, kommit hem, åkt tillbaka till jobbet o druckit te med Andra & Miguel, konstaterat att Starbucks Chai Te Latte är godare än mitt jobbs Chai Te Cappuccino (men det får man inte säga när chefen lyssnar), kommit hem igen, käkat McDonaldsmat...imorgon ska jag tamejfan ut och jogga. Måste få tillbaka kondis och muskler. Blev lite chockad när jag skulle stajla med mina armmuskler (som jag har nåt konstigt beroende av att göra lite nu och då) och märkte att de ersatts av sladder...iiik. Men sommaren blir bra, ska ju som sagt bo hemma på gården, cykla/jogga/åka inlines till jobbet 6 km bort var och varannan dag, dansa och springa. Sen vill säkert pappsen ha hjälp med grejer hemma som kräver lite muskelstyrka med, det blir nog bra. Och till hösten ska jag dansa dansa dansa. Mmm. Saknar det. Måste komma iväg till hiphopklasserna med Rachel här innan jag åker hem igen. Får göra en liten budget och se om jag har råd. Man blir ju inte direkt rik av att jobba i detta land.

Nu ska jag sova, har visserligen ledigt imorgon, men jag vill inte ställa om dygnet totalt eftersom jag jobbar kl 8 fredag morgon. Sen ska jag ut med några tjejer från jobbet, ska bli skoj!

Godnatt.

Inga kommentarer: