söndag, mars 11, 2007

Underlig helg

I fredags jobbade jag från 6.30-13.30, kom hem, kollade avsnitt av Så Ska Det Låta och sen började jag och Andra göra upp planer för kvällen. Fick sms av min kompis Jorge och vi drog till hans plejs och blev bjudna på pizza, sen drog vi ut till ett ställe som heter Dejate Besar (Låter dig pussas typ), var rätt roligt med väldigt annorlunda gogo-dansare (en kille i smink, tuppkam och glamrockarkläder, en tjej utklädd till sjuksköterska med ballonger som bröst, peruk och stora glasögon). Efter ett tag drog vi vidare till ett väldigt snobbigt ställe vid namn Gabana (Spaniens kändisar gillar tydligen att gå dit), kostar tydligen en förmögenhet att gå in sa Cristina i efterhand, men vi kom in gratis, småfint! Var där ett tag, sen drog jag och Andra vidare till Kapital för två timmar. Blev uppraggad av snygg engelsman och Andra hittade sin Fisher, sen helt plötsligt var klockan 6 på morgonen och jag hade skavsår och var lite trött efter att ha varit vaken i 26 timmar. Vi gick till metron och åkte hem. En station hemifrån började Andra må illa så vi klev av och tog lite luft. Kom hem, sov halva dan, vaknade med värk i höger sida av magen. Drog iväg för att träffa Tuul. Hamnade mitt i demonstrationståget mot ETA, men hittade tillslut Tuul. Vi gick till Faborit och drack en gratis frappé, sen gick vi vidare till en bar för att käka middag. Blev flirtade med av snubben som ägde stället, fick gratis shot och han visade foton på alla sina flickvänner, haha. (Han var rolig faktiskt). Jag kunde dock inte skratta för det gjorde ont i sidan, kom hem, sov till 12 idag, vaknade med fruktansvärd värk i sidan, blev inte bättre av att jag läste om vad det kunde vara (njursten, gallblåseinflammation, blindtarmen, etc). Ringde till jobbet och sa att jag inte kunde jobba, Andra gullungen följde återigen med mig till sjukhuset (var 2 veckor sen sist med öroninflammation, verkar ju vara värsta hypokondrikern). Doktorn klämde o kände, blev röntgad, men de hittade inget farligt iaf, men skulle gå tillbaka om det blev värre eller om jag får feber eller illamående. Men det gör fortfarande ont :S Men men, får väl bita ihop.

Var sjukt fint väder idag, måste ha varit en bit över 20 grader och strålande sol. Hoppas det blir fint imorgon med, börjar inte jobba förrän kl 17 så man kanske hinner få lite sol innan dess.

Ska snart sova fast klockan bara är 21, är sjukt trött, vet inte varför... har precis gjort pasta med pesto åt mig o Andra iaf, sen ska jag kolla om peekvid vill fungera så kanske det blir en liten film innan sovdags. Well, heipparalla.

Inga kommentarer: