lördag, mars 31, 2007

Jag har hittat nånting vackert vännen

Ser du vad jag ser?

Vicken kväll!! Först mötte jag upp Andra och Liv för middag, blev spanska tapas bestående av tortilla, pimientos, och calamares (bläckfisk, fy hundan). Var tvungen att prova lite bläckfisk för sakens skull, tog en miniminiminitugga och höll på att spy. Inte för att det smakade illa, det smakade bra, men blotta tanken på att det var en slemmig äcklig bläckfisk jag hade i munnen var väldigt disgusting. Sedan drog Andra hem för att ta det lugnt och sminka sig o så, så jag och Liv gick mot centrum, blev stoppade på vägen av en inkastare och vi gick in på Cibeles, drog en gratis shot samt köpte två drinkar för totalt 6€, najs. Sen drog vi till Tribunal, Liv skulle till flygplatsen och möta käresten sin, och jag skulle möta upp Anna (från jobbet/Finland) för utgång. Vi gick till Chueca, till en flatbar, Anna raggade lite på en av inkastartjejerna, jag var mest fascinerad över att det var så många lesbiska i ett och samma rum haha. Sen började det regna, vi tog metron till Gran Vía där vi skulle möta Saga o Patricia, för att gå till Ocho Y Medio, stället hade inte öppnat än (vi skandinaver var liksom där redan kl 00.50, de öppnade 01.00. Så vi gick till ett sunkigt ställe och käkade lite, och drack sangria, Saga mötte upp, sen gick vi till en rockklubb med billiga drinkar och fula killar. Sen gick vi till Ocho Y Medio, träffade Patricia och hennes vänner utanför, gick in och hade skitkul och dansade som galna. Sen drog Patricia o hennes polers, Anna var trött och ville hem, jag ville hälsa på Jay, Saga ville fortsätta partyt. Vi gick, Saga blev kvar. Jag gick till Huertas och pussades, sen gick jag för att hitta en taxi, fick sällskap en bit av en kille som bott i sthlm 1 1/2 år, blev inbjuden till att laga mat, tackade nej, hittade taxi med coolaste taxichaffisen vars favoritband just nu var Mando Diao haha, sjukt kul. Pratade hela vägen hem, gav dricks och nu sitter jag här trött som ett as, ska sova alldeles alldeles nu. Ska träffa Jay imorgon :D Inte bra det här, jag gillar honom skarpt. Och snart ska jag hem. Till Sverige. Well, allt har väl en mening. Och vad jag älskar Kent, har försummat Jocke och grabbarna ett bra tag, blir lite deppig av musiken, eller så lyssnar jag mest på dem när jag deppar....men bra är de. Okokok, nu ska här sovas...till Jockes ljuva stämma...godnatt från Madrid, staden som faktiskt aldrig sover, det är inte klokt btw. Puss.

Inga kommentarer: