måndag, februari 04, 2008

Are You Sure Of What You're Looking For?

Kort dag i skolan idag, det var skönt, eftersom resten av veckan kommer bli dryg känns det som. Imorgon är det dags att prata spanska hela dagen lång igen, kuuul. Jag har dessutom gjort en spansk omelett idag, den blev det närmsta originalet jag nånsin gjort, bra där.

I lördags var vi ut på Club Subjekt, det var skoj, dansade och dansade och dansade. Vi blev raggade på i kön av två tjejer, andra gången det hänt, första gången var i Madrid av en kort knubbig tjej. Rätt intressant upplevelse, vet inte riktigt hur jag ska bete mig i såna situationer, så jag försöker ju vara trevlig, men man vill ju inte slösa på deras tid heller. Nåväl, efter det skulle jag ta nattbussen hem, vilket visade sig vara en väldigt dålig idé eftersom halva stan skulle med. Stod och trängdes, luften tog slut och jag kände hur ljuden liksom blev dovare och blicken blev suddigare, sen började jag kallsvettas, och eftersom jag svimmat en gång innan iaf så kände jag igen alla tecken. Hade ingen större lust att svimma på en fullsatt buss med massa fulla människor, så jag vickade frenetiskt på tårna som jag hört att man ska göra, funkade sisådär, räddningen kom när vi stannade på en hållplats och det strömmade in frisk luft. Jag slapp svimma. Men obehagligt var det.

Kollade lite resor till Mexiko igår, billigaste jag hittade kostade typ 9500 tur och retur. Bäst att spara ordentligt med pengar nu då, borde ju nästan köpa biljett snarast, men å andra sidan vet jag inte hur länge jag har skola där, så returdatumet kanske man inte kan bestämma förrän man vet mer. Jag blir iallafall mer och mer peppad, ska bli så himla kul. Och snart åker vi till Spanien (känner att jag tjatar lite om det, men det ska oxå bli sjukt kul att se alla igen, speciellt J).

Inga kommentarer: