tisdag, februari 12, 2008

¡Dáme más gasolina!

Skönt med lite skola igen, har inte varit där sen i onsdags. Men nu insåg jag hur sjukt mycket vi har att plugga, gaaah.

Sjukt bra helg faktiskt. I lördags var det danslektion, Johanna var sjuk så vi fick dansa med Ragna, old school hip hop, kul som fan och äckligt jobbiga styrkeövningar, kan ju visserligen behövas på mig. Efter dansen drog jag med musikalarna ut till Strömbäck, jag och Kullen byggde mat, sen var det dags för Melodifestivalen...som blev minst sagt en besvikelse. Christer fucking Sjögren??? Vad är det? Och så går han vidare, jag avsäger mig snart min schlagerhysteri. Jag och Kullen ska skriva en låt till nästa år och ta hem det. Vänta du bara Christer, dina dagar inom schlagern är räknade. Efter det drog vi över till resten av gänget, blev bjuden på Baja Päron av sötRobert, det smakade glass. På söndag var jag och Kullen ute och promenerade, och sen lärde hon mig en av koreografierna ur deras kommande slutproduktion, plus att vi körde dubbelt upp av styrkeövningarna från the day before. Hade lite ont i armarna igår vill jag lova.

Idag fick jag sådan lust att välja finska som mitt tredje ämne, skulle helt enkelt vara roligt att kunna prata det så mycket bättre än vad jag faktiskt gör. Men jag vet inte om det är möjligt att välja det här, får kolla upp. Fast å andra sidan ändrar jag mig ju titt som tätt, så vi får se vad det slutar med. Sen fick jag en liten aha-upplevelse, och kom på att det verkligen ska bli så himla roligt att få lära kids spanska. Det kan ju vara en fördel haha.

Hann träffa mamma och Taiga i typ 15 min i söndags kväll när de åkte tåg ner till Örebro, det var kul. Sen fick jag höra mormors skånska stämma igår, hon verkade må bra. Morfar vilar i frid. Det känns bra, även om det känns tråkigt att inte få ta del av hans underbara humor mer.

Inga kommentarer: