fredag, februari 15, 2008

Haparanda here I come

Ojoj, grabbfest i korridoren låter det bestämt som, och jag är trött, klockan är bara 22.07, halleluja, kanske jag tillslut ska lyckas ställa om mitt dygn. Kan verkligen behövas inför kommande två veckor när jag ska göra praktik. Drar till Haparanda imorgon, en knapp timme efter danslektionens slut, hoppas jag hinner. Bra att sitta fast på en buss i 6, 5 timmar så får jag lite plugg avklarat (bara de inte visar någon bra film så. Fast från Luleå räknas inte resenärerna längre; ingen film, ingen bussvärd/-inna, det är som att man får skylla sig själv om man vill åka längre ut i obygden).

Ska bli rätt skönt att komma hem, ska åka skidor, gå ut med Taiga och laga riktig mat, kanske t.o.m. baka bröd, wehoo. Och så ska jag såklart hålla i massa spanskalektioner, shit vad spännande det ska bli. Hoppas det går bra bara, ska ta med mina böcker jag hade i Spanien och kolla om man kan ta lite övningar därifrån, tyckte de var väldigt bra böcker som man kan grunda bra lektioner på.

Har packat en skitstor resväska, tänkte att det kan vara skönt att ha ett hyfsat stort utbud på kläder och skor att välja mellan, kommer ändå vara borta i 2 veckor. Tror dock att jag kan ha en del kläder hemma i diverse garderober också, kanske nåt att använda, vem vet? Sen har jag ju två systrar som även de lämnat kläder hemma. Mohaha.

Nej, jag är seriöst trött, så jag tror att jag ska gå och sova nu och komma upp i tid imorgon så jag kan städa undan innan jag drar. Vi ses om 14 dagar Umeå!

Inga kommentarer: