torsdag, februari 28, 2008

Intensiv vecka minst sagt.

I måndags höll jag i två lektioner med kidsen på skolan, hur kul som helst faktiskt, ibland tror jag att jag är för virrig för att bli lärare, att ingen ska förstå vad jag menar när jag förklarar något...men det gick verkligen jättebra och kiddosarna hängde med på vad jag menade och var jätteduktiga! Sedan tog jag bussen till Luleå, läste på biljetterna att jag skulle ha nästan en timmes fritid i Luleå, så jag slängde iväg ett sms till min gamla jobbarkompis Ylva (som är en av 3 i topp galnaste människor jag känner) och frågade om hon ville ses i 45 min, det ville hon och det var superkul att träffa henne! Vi hann uppdatera varandra om våra liv och sen var det dags att gå till tåget. Åkte ensam till Boden, där steg det på en kvinna som bröt på finska, som jobbade som lärare i Boden och pluggade i Gbg. Efter ännu mer snack kom vi fram till att hennes fosterdotter var en av min systers bästa kompisar under tiden hon bodde i Boden. Än en gång, liten värld. Elin steg på i Umeå, men kände inte igen damen i fråga till en början. Sen föll poletten ner. Fick en halvgod natts sömn, vaknade med svullna ögon och täppt näsa - dammallergi yeehaa. Mamma hämtade oss på tågstation, åkte hem till Martin med familj, lämnade grejer, men kom fram till att vi måste ha dem med oss ändå, åkte till mormor och redan där brast det för mig. Var så konstigt när inte morfar var där. Lyckades sansa mig fram till begravningen åtminstone. Men där var det inte lika lätt. Usch. Men det var en himla fin begravning, precis som morfar hade velat ha det. Och sen var det kul att få träffa släkten som man inte hinner träffa alltför ofta. Sa till min kusin att han borde gifta sig så man kan få träffa dem under roliga omständigheter oxå.

Hann inte ens vara där nere ett helt dygn innan vi fick stiga upp kl 03.30 för att kl 04.00 bege oss uppåt, 5 pers i en bil. Wee. Var less efter en timme. Men men, stannade i Luleå hos andra släktingar och blev bjudna på middag, sen var vi hemma runt 21.30, då började jag planera dagens lektion. Kan säga att den kändes inte riktigt lika genomtänkt som måndagens lektioner, men det gick bra ändå. Och när jag var på busstation gick en av de "tuffare" killarna förbi och sa "Hej hej!", då har man ju liksom blivit accepterad haha. Nu ska jag iväg till mina fostersystrar och deras kids, ska bli kul att se allihopa. Imorgon är sista dagen på VFUn och sen bär det iväg ner mot Umeå på lördag morgon 07.20, liiiite less på att åka buss/bil/tåg.

Inga kommentarer: