onsdag, mars 05, 2008

So you think you can tell heaven from hell?

Sitter och storlipar efter att ha sett tre delar av Kungamordet. Har ni inte sett den serien än så gå in på www.svt.se och kolla på den!!! Fruktansvärd men väldigt gripande.

Idag har vi pratat om resan till Spanien med José, massa knas med biljetter och så, men det fixar sig nog och det ska bli sjukt sjukt sjukt roligt att få komma dit igen. Madrid i mitt hjärta. Ska ringa till J och kolla läget, ska bli kul att få se han igen, blir typ 10 månader sen sist.

Nu har vi helg för den här veckan, men dock en hel del plugg att ta itu med, någon som har ett bra förslag på ett ämne till debatt? Har verkligen inga idéer känns det som. På tal om velighet så börjar jag undra över mitt val till andraämne...engelska...är det så kul egentligen? Svenska 2? Musik ändå? Idrott? Franska? (Så "måste" jag flytta till Frankrike alt fransktalande del av Canada för att lära mig språket ordentligt hehe) Tur att jag åtminstone har ca 2 år på mig att fundera. Synd att inte portugisiska är ett populärt språk, det vill jag ju ändå lära mig. Engelska kanske är ett bra val, då kan man flytta utomlands och lära ut oxå. Den som lever får se.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välj musik! Är övertygad av att du har massor att tillföra musikundervisningen.

Kristin sa...

Jo...men jag har ju tinnitus, det var mitt argument för att inte välja det...men så träffade jag min gamla musiklärarkollega och blev sugen på det igen...gaah.

Emilia sa...

Annars tror jag engelska är rätt bra. Jag menar, då får man ju vara ett tag i Storbritannien, helt ok ändå. Och så råkar jag ha engelska som andra ämne :)

Kristin sa...

Haha, ja, det skulle inte vara tokigt. Men du läser ju svenska så alltså kommer vi inte gå samtidigt ändå.