torsdag, mars 13, 2008

Take a holiday in Spain, leave my wings behind...

Vilken dag! Lämnade mitt lilla rum ca 9.45 i morse och kom tillbaka 23.15 typ. Men det har varit en mycket bra dag iallafall. Varit i skolan, diskuterat den intressanta boken vi läst, sedan ner på stan för att repa med världens finaste band Syster Elak, har inte skrattat så mycket på otroligt länge, sedan vidare på Poetry Slam, blev sjukt inspirerad så kanske kanske jag står där nästa gång :) Efter det drog vi till Bishops Arms och satt och snackade skit och skrattade ännu mer, kommer nog ha träningsvärk i magen imorgon.

Nu är det s.k. påsklov också, även om jag har en hel del att plugga så man slipper stressa ihjäl sig efter Spanien. Gäller att ha lite framförhållning minsann. 20 grader varmt i Madrid idag, jag ser fram emot den här resan så mycket att det gör ont. Eller nä. Men nästan.

Jag försöker bli en bildad människa. Jag såg på morgonnyheterna i morse, sedan fick man ett gratis ex av DN på Max, så jag såg min chans och tog med mig en tidning. Ska skaffa mig ett par glasögon och börja bära kavaj så kanske man lurar någon om jag nu (mest troligt) inte orkar engagera mig mer. Men jag tycker det är så roligt med folk som vet saker. Och jag känner mig så dum när jag inte vet lika mycket om samma saker. Till mitt försvar kan jag ju säga att jag vet mycket om andra saker, men hur ofta börjar man diskutera kyrkotonarter, spansk grammatik eller balettpositioner med folk man precis har träffat?

Inga kommentarer: