tisdag, mars 18, 2008

Man borde leva som man lär

Jag blir väldigt trött på människor som säger att man borde göra si och man borde göra så, men så gör de själv raka motsatsen. Människor som säger att de är miljöpartister men likväl tar flyget istället för tåget, det är ju så mycket bekvämare. Eller så kan vi ta Göran Persson, sosse in i själen, men vad gör han? Jo han köper sig ett stort gods att luta sig tillbaka i på gamla dagar. Vart tog sossen vägen? Skulle inte alla ha det lika bra? Skänk bort lite av dina pengar då. Eller är det jag som missförstått budskapet i hans politik? Reinfeldt är ju inte mkt bättre han heller, svart städhjälp, jag tror faktiskt att han skulle ha råd att betala skatt, speciellt när han sänker den själv. Old news detta jag vet, men jag bara kom att tänka på det. Att man faktiskt borde leva som man lär.

Inga kommentarer: