onsdag, mars 12, 2008

Och jag tänker...Är du också själv?

Har läst ut Historias de la Artámila. Bra storys. Men rätt jobbiga, man blir så ledsen efter varje historia :(

Har hunnit med att återuppta mitt mentorskap för utbytesstudenterna, skäms nästan för att jag varit borta så mycket. Men det kunde ju inte riktigt hjälpas. Två av studenterna från våran grupp dök upp, fyra mentorer och sedan fick vi två extrastudenter från USA. En av killarna hade lärt sig flytande svenska på egen hand. Imponerande! Han var en väldigt intressant människa för övrigt. Pratade engelska, franska, svenska, tyska och holländska, varav tre av dem språken hade han lärt sig själv. Sedan spelade han klarinett, trumpet och fiol också. Kan man inte bli kär i en sån kille?

Har nya datorhögtalare efter upptäckten att bara en av de gamla fungerade. De nya är mycket snyggare, bättre och billigare. Dessutom 3 års garanti på dem! Köp inte saker i Spanien är ju ett råd. (Säger hon som sitter här med sin spanska dator). På tal om Spanien, tiden rusar och nu är det en dryg vecka (okej 1 1/2) tills vi åker. Idag fick vi biljetterna, plus namn och adress på familjerna där vi ska bo. Jag ska bo med en Cristina (brukar vara så), hoppas på att hon är trevlig. Om inte så är det ju endast för två veckor och jag kommer ändå hänga en hel del i Madrid tror jag. Det ska bli obeskrivligt roligt att få komma tillbaka!! Som jag längtat.

4 kommentarer:

Ida sa...

Är det nån som ska bo hos Pilar?
Där bodde jag och det var ingen höjdare. haha ;)

Kristin sa...

Haha, jag vet faktiskt inte, jag fick ingen egen lista, blev bortglömd :( Jag ska bo hos en Cristina, vet du ngt om henne?

Anonym sa...

hehe, jag försökte hitta min lista och se om nån bodde hos nån cristina, men den listan är nog slängd för ett bra tag sedan. :)
Så tyvärr! No info there!

Kristin sa...

Hehe, det går nog bra ändå. Känns som att jag kommer åka in en hel del till Madrid :)