måndag, mars 10, 2008

Poison

På onsdag ska vi debattera - på spanska. Har nog tillslut kanske bestämt mig för vilket ämne det blir: Det något tabubelagda ämnet dödshjälp. Funderade först på att ta ämnet alkohol, men det kändes lite svårt, alla vet ju att det är dåligt med alkohol. Men jag blev bara så fundersam i helgen, varför jag tvingades motivera att jag inte drack. Ofta är det ju så, antingen ska man köra bil, vara gravid, vara religiös för att det ska ses som "normalt" att man inte dricker på en fest. Jag har inte druckit på väldigt länge nu, för att jag blev trött på det helt enkelt.
Måste man ursäkta sig för att man inte dricker?

Dödshjälp blir nog oxå lite svårt, har inte riktigt lyckats bestämma mig för om jag är för eller emot. Mest för. Man borde ju faktiskt få bestämma över sitt eget liv. Men vem ska då hjälpa en att ta ens liv om man inte själv kan göra det pga omständigheterna? Klurigt klurigt. Får se vad det blir. Det är ju ändå mest för att öva på spanskan så man kan ju debattera för ena sidan just för övningens skull, även om det är klart roligare ifall man brinner för ena "sidan" av ämnet sas. Nåväl, jag gör klart det imorgon, jobbar bäst under press :)

Inga kommentarer: