måndag, mars 31, 2008

Spanien är ett land...

...där man visserligen inte dansar så mkt tango, men ändå. Nu har vi varit här i en vecka, solen skiner, jag har hittat massa fina skor, träffat massa gamla vänner, pluggat, varit i El Escorial (slottet som Felipe II lät uppföra och där de flesta av Spaniens gamla kungar ligger begravda, coolt place), hängt i Madrid och haft det allmänt trevligt. Jag bor med en jättetrevlig familj, mamma Cristina 37 år, pappa José 40 år och lilla sonen Javier 5 år, jag trivs jättebra men får lite för mycket att äta så jag lär rulla in i Umeå :)

Idag har vi varit och gjort studiebesök i en spansk klass, galet var det minst sagt. Eleverna skrek, löste sudoku och åt chips på lektionen. Jag tyckte lite synd om läraren när vi nu var där och skulle analysera lite. Men det var en väldigt tråkig lektion, fullständigt läroboksorienterad och väldigt förutsägbar (känner att jag blivit lite inspirerad av Tornberg känner jag).

Nåväl, jag ska lägga upp lite bilder när jag kommer hem till min egen dator, de har galet långsamma datorer på denna skola så man orkar inte lägga ner alltför mycket tid här.

¡Hasta luego!

Inga kommentarer: