fredag, mars 14, 2008

Well all that's very nice but this is a song against life

Har packat ihop en liten del av mitt liv i kartonger. Mamma och pappa kommer snart, och lilla Taiga oxå :) Jag ska vara hundvakt tills imorgon, kul kul. Jag tänkte ha framförhållning och skicka hem lite grejer med mamma och pappa nu så slipper jag bekymra mig så fruktansvärt för det till sommaren. Helena kommer oxå ikväll, fullt hus med andra ord. Ska dessutom på middag hos Josefin med brudarna ikväll, det blir najs värre.

Har gjort enkäten till de spanska eleverna, jag och Kristina ska undersöka hur ord som guapo (snygging), cariño (sötnos/gullet) används i spanskan respektive svenskan. Hur ungdomar hälsar på varandra osv. Samt hur det används mellan människor som inte känner varandra. I Spanien upplevde jag det som väldigt frekvent, om man gick till frissan så sa de, kom snygging så ska vi tvätta ditt hår. Väldigt bra för självförtroendet. :)

Well, nu ska jag klä på mig för att vara beredd på en promenad med lillvovven när de kommer.

Inga kommentarer: