söndag, november 11, 2007

Daddios Dag


Fars Dag idag, skickade ett snällt sms till min far som tack vare sina 3 döttrar (plus 2 lånade under några års tid) blivit så gråhårig. Kan inte ha varit så lätt alla gånger kan jag tänka mig. Så därför förtjänade han några fina ord. Sen fick jag inget svar av karln, och han brukar alltid tacka om jag skickar en hälsning, så jag var ju tvungen att ringa oxå. Då berättade han att han varit på älgjakt idag och precis när han fått sikte på 3 älgar spelade en fin liten melodi i fickan/väskan/var telefonen nu befann sig, älgarna brydde sig dock inte, men i stundens hetta glömde han helt enkelt bort att svara. Farfar var även hemma hos föräldrarna mina och åt middag, så då fick jag chansen att förgylla även hans dag med min vackra stämma :) Provade ringa morfar oxå, men ingen svarade.


Den här dagen har gått åt till följande saker:


1. Rapport från VFUn, har däremot inte kommit så långt som jag hade velat. Börjar dock komma igång nu.

2. Pianospel. Lite för mycket för att jag ska hinna med allt plugg som ska göras.

3. Facebook. Suck. Det är numera en av mina stora laster.

4. TV-tittande, ett par timmars slötittande i morse innan jag hade vaknat ordentligt. Intelligenta serier som Everybody Loves Raymond och serien med Pamela Anderson (inte Baywatch, utan den där de har en bokhandel osv).


Ja, ni ser, jag är en mästare på att komma undan plugg, hade jag inte satt mig här och skrivit blogg hade jag haft ytterligare några minuter över för plugg. Men jag är inte så bra på att fokusera längre stunder haha. Måste ta lite pauser här o där. Well, ska läsa massa om Latinamerikas realia, sen ska Tomas komma förbi när han anlänt till Umeå senare ikväll med...sen skulle jag ju "behöva" färga mina ögonbryn och fransar oxå :) Rapporten ska visserligen inte lämnas in imorgon, utan någon dag under veckan, men det skulle kännas skönt att få det bortgjort. Så, back to business.

Inga kommentarer: