onsdag, november 07, 2007

A new day, a new life

Nu kommer detta bli något av en Bridget Jones Dagbok (med förhoppningar om att lyckas bättre än henne), jag träffade nämligen min käre vän Björnfot för några veckor sedan och den herrn hade blivit så smärt och stilig efter att ha börjat blogga om sitt nya liv, då blev jag lite inspirerad att följa i hans spår och se om det kanske kunde skjutsa självdisciplinen åt ett bättre håll. Vem vet, det kanske kan fungera även för en latmask som mig?

Så, idag har jag iaf varit hyfsat nyttig, frukost bestod av en smoothie på yoghurt, frysta bär och banan. Sen har jag varit o bråkat med kids massa timmar, smet hem på lunch som kanske inte var världens nyttigaste, quornlasagne...men men...inte pizza iaf :D Tillbaka till skolan, nu kom jag precis hem och tryckte i mig 2 mandariner (istället för godis, bra jobbat). Nu tänkte jag ta en promenad ner till stan för att inhandla en skitdyr bok om Latinamerikas realia, men jag tror och hoppas att jag kan få mycket användning för den åtminstone. Vill ju åka dit snart och då kan det ju vara bra om man vet så mycket som möjligt om länderna, plus att vi kommer använda den väldigt mycket i kursen oxå.

Var på Ica idag och inhandlade nyttiga saker till mitt nya liv, sojamatlagningsgrädde, squash, broccoli och dyl. Fick instruktionsboken till min kombinerade mikro/ugn i helgen när jag var uppe i Haparanda, så jag tänkte ta tag i min matlagning nu oxå!

Nu är den ordinarie läraren back in business oxå, vilken skillnad det blev på klasserna alltså! Nu är de ju världens snällaste elever, jag behöver inte göra nåt alls, sitter bara längst bak och antecknar för glatta livet. Det är faktiskt väldigt intressant att vara tillbaka i skolan och verkligen analysera hur lärandet går till, mycket man aldrig ägnat en tanke åt innan (såklart). Mycket att tänka på, det var kul att se skillnaden mellan vikarien och den riktiga läraren, samt hur viktigt det är med klara instruktioner så eleverna ska fatta. Sedan tänker man tillbaka på sin egen tid som vikarie och hur mycket fel man gjorde själv, men man tänker ju inte på sånt när man står där. Sen är väl inte jag världens bästa människa på att uttrycka mig klart och tydligt heller, blir ofta halva meningar haha. Har umgåtts för mycket med mina systrar och blivit van vid att de förstår vad jag vill säga ändå :)

Nåväl, om man skulle göra slag i saken och ta sig ut i kylan. Tjo!

Inga kommentarer: